Virkeligheder i Second Life: Samvær og innovation

    Research output: Book/ReportBookResearch

    Abstract

    "Virkeligheder i Second Life" er en beretning, der bygger på tre case studier samt omfattende observationer i den virtuelle verden Second Life i perioden 2006 til 2008. Beretningen er den ene af to bøger der bygger på forskning i virtuelle verdener; de tre case studier er: Wonderful Denmark, en virtuel virksomhed, Literary, et virtuelt bibliotek, Times, en afdeling af en real life virksomhed. Den anden bog: "Oplevelser i en virtuel verden" omhandler den virtuelle verden EverQuest - et masserollespil.
    LanguageDanish
    Place of PublicationKøbenhavn
    PublisherBooks on Demand
    Edition1
    Number of pages183
    ISBN (Print)978-87-7691-264-2
    Publication statusPublished - 2008

    Keywords

    • Second Life
    • Virtual World
    • Case Studies

    Cite this

    Jensen, S. S. (2008). Virkeligheder i Second Life: Samvær og innovation. (1 ed.) København: Books on Demand.
    Jensen, Sisse Siggaard. / Virkeligheder i Second Life : Samvær og innovation. 1 ed. København : Books on Demand, 2008. 183 p.
    @book{29d935c0acb211dd81ed000ea68e967b,
    title = "Virkeligheder i Second Life: Samv{\ae}r og innovation",
    abstract = "{"}Virkeligheder i Second Life{"} er en beretning, der bygger p{\aa} tre case studier samt omfattende observationer i den virtuelle verden Second Life i perioden 2006 til 2008. Beretningen er den ene af to b{\o}ger der bygger p{\aa} forskning i virtuelle verdener; de tre case studier er: Wonderful Denmark, en virtuel virksomhed, Literary, et virtuelt bibliotek, Times, en afdeling af en real life virksomhed. Den anden bog: {"}Oplevelser i en virtuel verden{"} omhandler den virtuelle verden EverQuest - et masserollespil.",
    keywords = "Second Life, virtuel verden, case studier, Second Life, Virtual World, Case Studies",
    author = "Jensen, {Sisse Siggaard}",
    year = "2008",
    language = "Dansk",
    isbn = "978-87-7691-264-2",
    publisher = "Books on Demand",
    edition = "1",

    }

    Jensen, SS 2008, Virkeligheder i Second Life: Samvær og innovation. 1 edn, Books on Demand, København.

    Virkeligheder i Second Life : Samvær og innovation. / Jensen, Sisse Siggaard.

    1 ed. København : Books on Demand, 2008. 183 p.

    Research output: Book/ReportBookResearch

    TY - BOOK

    T1 - Virkeligheder i Second Life

    T2 - Samvær og innovation

    AU - Jensen, Sisse Siggaard

    PY - 2008

    Y1 - 2008

    N2 - "Virkeligheder i Second Life" er en beretning, der bygger på tre case studier samt omfattende observationer i den virtuelle verden Second Life i perioden 2006 til 2008. Beretningen er den ene af to bøger der bygger på forskning i virtuelle verdener; de tre case studier er: Wonderful Denmark, en virtuel virksomhed, Literary, et virtuelt bibliotek, Times, en afdeling af en real life virksomhed. Den anden bog: "Oplevelser i en virtuel verden" omhandler den virtuelle verden EverQuest - et masserollespil.

    AB - "Virkeligheder i Second Life" er en beretning, der bygger på tre case studier samt omfattende observationer i den virtuelle verden Second Life i perioden 2006 til 2008. Beretningen er den ene af to bøger der bygger på forskning i virtuelle verdener; de tre case studier er: Wonderful Denmark, en virtuel virksomhed, Literary, et virtuelt bibliotek, Times, en afdeling af en real life virksomhed. Den anden bog: "Oplevelser i en virtuel verden" omhandler den virtuelle verden EverQuest - et masserollespil.

    KW - Second Life

    KW - virtuel verden

    KW - case studier

    KW - Second Life

    KW - Virtual World

    KW - Case Studies

    M3 - Bog

    SN - 978-87-7691-264-2

    BT - Virkeligheder i Second Life

    PB - Books on Demand

    CY - København

    ER -

    Jensen SS. Virkeligheder i Second Life: Samvær og innovation. 1 ed. København: Books on Demand, 2008. 183 p.