Velfærdsteknologisk dannelse i arbejdet som lærer og socialrådgiver

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Abstract

Begrebet ‘velfærdsteknologi’ introduceres i dag i en række velfærdsprofessioner. Dels som redskab til ‘ajourføring’ af de enkelte professionsuddannelser og professioner, dels som løftestang for den såkaldte ’konkurrencestat’, dvs. for effektivisering af den danske velfærdsstat i forhold til øget global konkurrence. Formålet med denne artikel er at diskutere denne udvikling og de omtalte teknologiers betydning for arbejdet som henholdsvis socialrådgiver og lærer, for på den baggrund at belyse og diskutere, hvad begrebet ’velfærdsteknologisk dannelse’ betyder for henholdsvis lærere og socialrådgivere.
Original languageDanish
Title of host publicationVelfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv
EditorsKathrine Krageskov Eriksen, Mikala Hansbøl, Niels Henrik Helms, Michelle Vestbo
Number of pages20
Place of PublicationSorø
PublisherUCSJ Forlag
Publication dateJun 2015
Pages65-86
Commissioning bodyUniversity College Sjælland
ISBN (Print)978-87-92717-32-0
ISBN (Electronic)978-87-92717-33-7
Publication statusPublished - Jun 2015

Cite this