Unge danskeres forhold til nyhedsmedier: Delrapport: Danskernes brug af nyhedsmedier 2022

Research output: Book/ReportReportResearch

Abstract

I vores tal er der to tendenser, som viser, at den yngre målgruppe i høj grad minder om resten af målgruppen. Det er i forhold til den overordnede interesse for nyheder og villigheden til at betale. Vi vil især fremhæve den yngre målgruppes villighed til at betale som et interessant fund.

Der er også tre tendenser, hvor den yngre målgruppe adskiller sig fra resten. Det gælder den yngre målgruppes brug af podcast, deres tilvalg af en mere holdningspræget journalistik og deres foretrukne vej til at finde nyheder (sociale medier vs. direkte til et kendt brand).
Original languageDanish
Place of PublicationRoskilde
PublisherCenter for Nyhedsforskning, Roskilde Universitet
Number of pages8
DOIs
Publication statusPublished - 15 Jun 2022
SeriesDanskernes brug af nyhedsmedier
ISSN2569-6464

Cite this