Undervisning i klynger

en artikel om erfaringer med at organisere en form for undervisning, der skaber forbindelse mellem projektarbejde og bredere faglige temaer

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

    Abstract

    Artiklen formidler og drøfter erfaringerne med den type undervisning, der kaldes "klyngeundervisning" (storgruppe), en type som inviterer til, at projektgrupper deltager i en tematisk klynge, der på den ene side er relevant for de enkelte projekter, og på den anden side behandler temaer, der er fagligt og tematisk bredere samt vinklet på måder, der rækker et stykke ud over de enkelte projekter.
    Original languageDanish
    JournalDUT, Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
    Issue number4
    Pages (from-to)32-40
    Number of pages9
    ISSN1901-5089
    Publication statusPublished - 2007

    Cite this

    @article{6e64d8d0aeec11dc93d5000ea68e967b,
    title = "Undervisning i klynger: en artikel om erfaringer med at organisere en form for undervisning, der skaber forbindelse mellem projektarbejde og bredere faglige temaer",
    abstract = "Artiklen formidler og dr{\o}fter erfaringerne med den type undervisning, der kaldes {"}klyngeundervisning{"} (storgruppe), en type som inviterer til, at projektgrupper deltager i en tematisk klynge, der p{\aa} den ene side er relevant for de enkelte projekter, og p{\aa} den anden side behandler temaer, der er fagligt og tematisk bredere samt vinklet p{\aa} m{\aa}der, der r{\ae}kker et stykke ud over de enkelte projekter.",
    keywords = "klynge, universitetsp{\ae}dagogik, projektarbejde",
    author = "Thomas Gitz-Johansen and Kim Rasmussen and Wulf-Andersen, {Trine {\O}stergaard}",
    year = "2007",
    language = "Dansk",
    pages = "32--40",
    journal = "Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift",
    issn = "1901-5089",
    publisher = "Syddansk Universitetsforlag",
    number = "4",

    }

    TY - JOUR

    T1 - Undervisning i klynger

    T2 - en artikel om erfaringer med at organisere en form for undervisning, der skaber forbindelse mellem projektarbejde og bredere faglige temaer

    AU - Gitz-Johansen, Thomas

    AU - Rasmussen, Kim

    AU - Wulf-Andersen, Trine Østergaard

    PY - 2007

    Y1 - 2007

    N2 - Artiklen formidler og drøfter erfaringerne med den type undervisning, der kaldes "klyngeundervisning" (storgruppe), en type som inviterer til, at projektgrupper deltager i en tematisk klynge, der på den ene side er relevant for de enkelte projekter, og på den anden side behandler temaer, der er fagligt og tematisk bredere samt vinklet på måder, der rækker et stykke ud over de enkelte projekter.

    AB - Artiklen formidler og drøfter erfaringerne med den type undervisning, der kaldes "klyngeundervisning" (storgruppe), en type som inviterer til, at projektgrupper deltager i en tematisk klynge, der på den ene side er relevant for de enkelte projekter, og på den anden side behandler temaer, der er fagligt og tematisk bredere samt vinklet på måder, der rækker et stykke ud over de enkelte projekter.

    KW - klynge

    KW - universitetspædagogik

    KW - projektarbejde

    M3 - Tidsskriftartikel

    SP - 32

    EP - 40

    JO - Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift

    JF - Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift

    SN - 1901-5089

    IS - 4

    ER -