Abstract
Artiklen undersøger hvordan studerende i problemorienterede regimer kan uddanne sig til at blive kompetente deltagere i iværksættelse. Kritisk videnskabeligt (akademisk) perspektiv handler om at kunne øge kvaliteten i og om iværksættelse. At integrere praksis i akademisk uddannelse medvirker til at den studerende lærer kompleksiteten i den konkrete iværksættelse at kende, og den studerende bliver derfor bedre i stand til at gøre vurderinger der begrænser risikoen i forbindelse med værdiskabelsen. Svaret på problemstillingen skal findes i at studerende med denne orientering integrerer iværksættelse i deres projekter. Derved får de mulighed for at opnå både avanceret og praktisk baseret kompetence i iværksættelse
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Praksiselementet i iværksætteri- og innovationsundervisning |
Editors | Jacob Stolt |
Number of pages | 8 |
Place of Publication | Frederiksberg |
Publisher | Øresund Entrepreneurship Academy |
Publication date | 2009 |
Pages | 49-57 |
ISBN (Print) | 978-87-993397-0-9 |
Publication status | Published - 2009 |
Keywords
- entrepreneurship
- tertiary education
- in practice