Uddannelse i praksis til selvstændig ledelse og virksomhedsstart

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingReport chapterResearch

    Abstract

    Artiklen undersøger hvordan studerende i problemorienterede regimer kan uddanne sig til at blive kompetente deltagere i iværksættelse. Kritisk videnskabeligt (akademisk) perspektiv handler om at kunne øge kvaliteten i og om iværksættelse. At integrere praksis i akademisk uddannelse medvirker til at den studerende lærer kompleksiteten i den konkrete iværksættelse at kende, og den studerende bliver derfor bedre i stand til at gøre vurderinger der begrænser risikoen i forbindelse med værdiskabelsen. Svaret på problemstillingen skal findes i at studerende med denne orientering integrerer iværksættelse i deres projekter. Derved får de mulighed for at opnå både avanceret og praktisk baseret kompetence i iværksættelse
    Original languageDanish
    Title of host publicationPraksiselementet i iværksætteri- og innovationsundervisning
    EditorsJacob Stolt
    Number of pages8
    Place of PublicationFrederiksberg
    PublisherØresund Entrepreneurship Academy
    Publication date2009
    Pages49-57
    ISBN (Print)978-87-993397-0-9
    Publication statusPublished - 2009

    Keywords

    • entrepreneurship
    • tertiary education
    • in practice

    Cite this

    Olsen, P. B. (2009). Uddannelse i praksis til selvstændig ledelse og virksomhedsstart. In J. Stolt (Ed.), Praksiselementet i iværksætteri- og innovationsundervisning (pp. 49-57). Frederiksberg: Øresund Entrepreneurship Academy.