Abstract
Kvalitative casestudier og surveys vil begge bidrage til organisationssociologiens og erhvervsøkonomiens videre udvikling og fremskridt. Der er dog behov for en mere bevidst brug af forsknings- og analysestrategier, der kombinerer de to typer af tilgange. Begge har stærke og svage sider, og brugt i kombination kan de frembringe forskningsresultater inden for samfundsforskningen, som både kan overvinde surveyforskningens distance til respondenterne og den kvalitative forsknings alt for overfladiske forhold til virkelighedstest og spørgsmålene om varians og generalisering.
Translated title of the contribution | The Survey Method in Business Economics: Some epistemological reflections |
---|---|
Original language | Danish |
Title of host publication | Valg der skaber viden : Om samfundsvidenskabelige metoder |
Editors | Søren Voxted |
Number of pages | 13 |
Place of Publication | København |
Publisher | Systime Academic |
Publication date | 2006 |
Pages | 140-153 |
ISBN (Print) | 87-7675-452-9, 978-87-7675-452-5 |
Publication status | Published - 2006 |