Surveymetoden i erhvervsøkonomien: Nogle epistemologiske refleksioner

Translated title of the contribution: The Survey Method in Business Economics: Some epistemological reflections

Steen Scheuer

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterEducation

Abstract

Kvalitative casestudier og surveys vil begge bidrage til organisationssociologiens og erhvervsøkonomiens videre udvikling og fremskridt. Der er dog behov for en mere bevidst brug af forsknings- og analysestrategier, der kombinerer de to typer af tilgange. Begge har stærke og svage sider, og brugt i kombination kan de frembringe forskningsresultater inden for samfundsforskningen, som både kan overvinde surveyforskningens distance til respondenterne og den kvalitative forsknings alt for overfladiske forhold til virkelighedstest og spørgsmålene om varians og generalisering.
Translated title of the contributionThe Survey Method in Business Economics: Some epistemological reflections
Original languageDanish
Title of host publicationValg der skaber viden : Om samfundsvidenskabelige metoder
EditorsSøren Voxted
Number of pages13
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherSystime Academic
Publication date2006
Pages140-153
ISBN (Print)87-7675-452-9, 978-87-7675-452-5
Publication statusPublished - 2006

Cite this