Spændingsfeltet mellem proces og produkt

Translated title of the contribution: The tension between process and product

Susana Tosca, Birgitte Holm Sørensen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Abstract

Dette kapitel omhandler digitale produktioner, hvor der sættes fokus på det i undervisningen ofte spændingsfyldte forhold mellem selve produktionsproces- sen og det færdige produkt. Kapitlet giver nogle teoretisk baserede redskaber, som kan begrebsliggøre og facilitere den digitale produktion både i forhold til elevernes arbejde og til lærernes didaktiske rammedesign og stilladsering af eleverne. Her er design thinking og designteori centrale som teoretiske greb til at kunne styre digitale produktioner og som model for selve det didak- tiske design. De introduceres og anvendes i forhold til eksempler på digital elevproduktion. De udfordringer, projektet har identificeret, udspringer af en grundforståelse af proces og produkt som hinandens gensidigt udelukkende modsætninger, som en dikotomi. Udfordringen anskueliggøres gennem empi- riske eksempler.
Translated title of the contributionThe tension between process and product
Original languageDanish
Title of host publicationDigital Produktion : Deltagelse og Læring
EditorsBirgitte Holm Sørensen, Karin Tweddell Levinsen, Helle Marie Skovbjerg
Number of pages17
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherDafolo
Publication date20 Nov 2017
Pages27-44
Chapter2
ISBN (Print)978-87-7160-530-3
Publication statusPublished - 20 Nov 2017
SeriesUndervisning og læring
ISSN2246-3259

Cite this