Projects per year
Abstract
Dagplejearbejde og dagplejeres viden undersøges udfra et omsorgsperspektiv og i kontrast til andalusiske dagplejere. Ud af analysen springer et billede af kønnede socialisationsbetingelser i to kulturelle sammenhænge, hvori ligheden er betydningen af moderskab og modringsprocesser for de kompetencer og den viden som er dagplejernes. Medens forskellen er graden af samfundsmæssiggørelse af deres arbejde, som skaber en helt forskellig fagidentitet og værdisætning af dette arbejde. Undersøgelsen er livshistorisk i kombination med psykodynamisk socialisationsteori.
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | Roskilde |
---|---|
Publisher | Roskilde Universitet |
Number of pages | 273 |
Publication status | Published - 1999 |
Projects
- 1 Finished
-
The Life History project
Andersen, A. S. (Project participant), Dybbroe, B. (Project participant), Larsen, K. (Project participant), Larsen, L. (Project participant), Liveng, A. (Project participant), Lundgaard Andersen, L. (Project participant), Olesen, H. S. (Project manager), Schmidt, C. (Project participant), Sommer, F. M. (Project participant) & Weber, K. (Project participant)
01/08/1997 → 31/12/2004
Project: Research
File