Skræk i forebyggelseskampagner: stærkt virkemiddel eller skråplan?

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

    Abstract

    I artiklen sættes fokus på hvilke faktorer, det er relevant at inddrage i en diskussion af, hvorvidt skræk er et anbefalelsesværdigt virkemiddel i sundhedsfremmende kampagner. Udgangspunktet tages i en begrebsmæssig afklaring af fænomenet »skræk som virkemiddel«, hvor eksempler fra danske kampagner inddrages. I forlængelse heraf udpeges en række faktorer, som forfatterne mener, bør have fokus i vurderingen af, hvorvidt skræk er et relevant virkemiddel. Formålet med artiklen er at invitere til refleksion omkring, hvilke faktorer og effekter, man skal være opmærksom på ved sit valg af virkemidler, når manhar valgt kampagnen som formidlingsform.
    Original languageDanish
    JournalMedieKultur
    Volume2007
    Issue number42/43
    Pages (from-to)74-85
    Number of pages11
    ISSN0900-9671
    Publication statusPublished - 2007

    Cite this