"Skal vi ikke opfinde en rullende læringscafe?": Deltagelse og praksisnærhed som afsæt for innovative læreprocesser i arbejdslivet.

Janne Gleerup, Jacob Skjødt Nielsen

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

    Abstract

    Artiklen belyser og diskuterer erfaringer fra et udviklingsprojekt målrettet læring i arbejdslivet inden for den danske ældrepleje. Indledningsvist begrundes vigtigheden af at eksperimentere med udvikling af nye inddragende og praksisnære udviklings- og læringsdesign i relation til målgruppen af kortuddannede. Herefter skitseres udviklingsprojektet og de grundlæggende
    pædagogiske og udviklingsteoretiske antagelser projektdesignet bygger på. Erfaringerne med udvalgte af projektets metodiske greb diskuteres forud for en afsluttende konklusion på, hvordan projektets empiriske erfaringer bidrager med nye pædagogiske indsigter om deltagelsesbaseret og praksisnært forankret udviklingsarbejde og læring.
    Original languageDanish
    JournalDansk Pædagogisk Tidsskrift
    Volume2014
    Issue number1
    ISSN0904-2393
    Publication statusPublished - Feb 2014

    Cite this