Retten til at blive sig selv

om kritisk teoris pædagogiske aktualitet

Translated title of the contribution: The right to become yourself: on the pedagogical relevance of critical theory

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

    Abstract

    Udgivelsesdato: December
    Original languageDanish
    JournalDansk pædagogisk tidsskrift
    Issue number4
    Pages (from-to)10-19
    Number of pages10
    ISSN0904-2393
    Publication statusPublished - 2008

    Keywords

    • critical pedagogy
    • critical theory
    • Marcuse
    • Adorno

    Cite this

    @article{271e4810d02b11dd892c000ea68e967b,
    title = "Retten til at blive sig selv: om kritisk teoris p{\ae}dagogiske aktualitet",
    abstract = "Udgivelsesdato: December",
    keywords = "kritisk p{\ae}dagogik, kritisk teori, Marcuse, Adorno, critical pedagogy, critical theory, Marcuse, Adorno",
    author = "Thomas Gitz-Johansen",
    year = "2008",
    language = "Dansk",
    pages = "10--19",
    journal = "Dansk Paedagogisk Tidsskrift",
    issn = "0904-2393",
    publisher = "Foreningen bag Udgivelsen af Dansk Paedagogisk Tidsskrift",
    number = "4",

    }

    Retten til at blive sig selv : om kritisk teoris pædagogiske aktualitet. / Gitz-Johansen, Thomas.

    In: Dansk pædagogisk tidsskrift, No. 4, 2008, p. 10-19.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

    TY - JOUR

    T1 - Retten til at blive sig selv

    T2 - om kritisk teoris pædagogiske aktualitet

    AU - Gitz-Johansen, Thomas

    PY - 2008

    Y1 - 2008

    N2 - Udgivelsesdato: December

    AB - Udgivelsesdato: December

    KW - kritisk pædagogik

    KW - kritisk teori

    KW - Marcuse

    KW - Adorno

    KW - critical pedagogy

    KW - critical theory

    KW - Marcuse

    KW - Adorno

    M3 - Tidsskriftartikel

    SP - 10

    EP - 19

    JO - Dansk Paedagogisk Tidsskrift

    JF - Dansk Paedagogisk Tidsskrift

    SN - 0904-2393

    IS - 4

    ER -