Redaktionel indledning: Demokrati i børnehøjde – en truet livsform?

Translated title of the contribution: Demokrati i børnehøjde : en truet livsform?

Research output: Contribution to journalEditorialpeer-review

Abstract

I de seneste 15 års uddannelsesreformer er demokrati og demokratisk dannelse blevet stadigt mere usynlig. Spørgsmål om demokrati i relation til pædagogik og uddannelse synes ikke længere at have den store politiske opmærksomhed. DpT søger at tage temperaturen på, hvordan det står til med demokratiet i børnehøjde og åbne for kritiske diskussioner af, hvad demokrati i børnehøjde i grunden er for en størrelse og hvordan det kan praktiseres.
Translated title of the contributionDemokrati i børnehøjde : en truet livsform?
Original languageDanish
JournalDansk Pædagogisk Tidsskrift
Volume2016
Issue number3
Pages (from-to)2-6
Number of pages5
ISSN0904-2393
Publication statusPublished - 23 Sep 2016

Cite this