Radikale innovationer i services med kunden som partner. Forhold af betydning!

Hanne Westh Nicolajsen, Ada Scupola, Anders Henten

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingArticle in proceedingsResearchpeer-review

    Abstract

    I artiklen argumenteres der for, at kunder kan være aktive partnere i forbindelse med radikale service innovationer. Artiklen er bygget op omkring en teoretisk forståelse af hvad radikal innovation er og hvad kundeinvolvering er og kan være, herunder hvilke udfordringer der er. På baggrund af en case omkring radikale service innovationer i en rådgivende ingeniørvirksomhed argumenteres der for de særlige udfordringer, der er, når kunder inddrages i radikale service innovationer. Konklusionen er, at det dels kræver en anden forståelse og tilgang til kunde/leverandør relationen, desuden at der er behov for løbende samarbejde, hvor kreativitet er afgørende. Dette stiller krav til nye måder at kommunikere mellem kunder og rådgiver.

    Original languageDanish
    Title of host publicationPapers fremlagt ved Det Danske Ledelsesakademi  Third annual conference
    Number of pages19
    Volume3
    PublisherDet Danske Ledelsesakademi
    Publication date2008
    Publication statusPublished - 2008
    Event Det Danske Ledelsesakademis Third annual conference - København, Denmark
    Duration: 8 Dec 20089 Dec 2008
    Conference number: 3

    Conference

    Conference Det Danske Ledelsesakademis Third annual conference
    Number3
    Country/TerritoryDenmark
    CityKøbenhavn
    Period08/12/200809/12/2008

    Cite this