Projekt Uddannelseshospitalet: Et kvalitativt studie af plejepersonalets oplevelser af praksis og fagidentitet, når lektorer fra en professionshøjskole indgår i sygeplejestuderendes kliniske uddannelse

Dorthe Gaby Bove, Karin Højbjerg, Grete Holdt Brorholt, Stig Mølsted, Kristian Larsen

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Artiklen præsenterer et studie med udgangspunkt i Projekt Uddannelseshospitalet, som blev etableret for at styrke sammenhængen mellem teori og praksis og for derved at reducere den vanskelige overgang mellem uddannelse og erhverv, der fremhæves som årsag til, at sygeplejestuderende forlader sygeplejerskeprofessionen.

Tilstedeværelsen af lektorer fra en professionshøjskole er en essentiel del af Uddannelseshospitalet som intervention. Vi savner imidlertid viden om, hvordan det kliniske plejepersonale oplever, at deres fagidentitet og praksis påvirkes.
Original languageDanish
JournalFag og Forskning
Number of pages22
ISSN2445-9461
Publication statusPublished - 2023
Externally publishedYes

Cite this