Professional Identitites, Subjectivity, and Learning: Be(com)ing a General Practitioner

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

    Abstract

    Artiklen fremlægger en livshistorisk tilgang til forskning i professionsidentitet og professionelles læring. På baggrund af empiriske studier i en række professioner opstilles en søgemodel for samspillet mellem arbejde, teorifelt og de professionelles subjektive engagement. Der præsenteres analyseeksempler fra forskning i alment praktiserende lægers professionsidentiet og læring i professionel praksis, og heraf uddrages teoretiske dimensioner for livshistorisk forskning
    Original languageEnglish
    Title of host publicationUsing Biographical and Life History Approaches in the Study of Adult and Lifelong Learning : European Perspectives
    EditorsLinden West, Peter Alheit, Anders Siig Andersen, Barbara Merrill
    Number of pages17
    Volume2
    Place of PublicationFrankfurt am Main
    PublisherPeter Lang
    Publication date2007
    Pages125-141
    ISBN (Print)978-3-631-56286-4
    Publication statusPublished - 2007
    SeriesEuropean Studies in Lifelong Learning and Adult Learning Research
    Number2
    ISSN1860-787X

    Keywords

    • professions
    • subjectivity
    • identity
    • general practitioner
    • professional learning

    Cite this