Personprofiler som grundlag for serviceinnovation

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Abstract

Inden for serviceforskning og serviceinnovation er der flere forskellige fokusområder – nogle forsker i innovationsstrukturer, nogle i medarbejderdreven innovation og andre i service innovation i den offentlige sektor. Mit Ph.d.-projekt tog afsæt i brugerdreven service innovation,
hvor der er særligt fokus på brugeren, eller kundens, rolle i udvikling af service. Det giver nogle særlige udfordringer, da den gængse forståelse af service er, at service-”oplevelsen” opstår i, og er betinget af, relationen mellem kunde og virksomhed. Derfor skelnes der mellem service i ental, hvilket refererer til service som en relationel proces og services, i flertal, som er den eksakte serviceydelse der gives.
Original languageDanish
Title of host publicationCFM forskning igennem 10 år : De vigtigste modeller, metoder og værktøjer
EditorsPer Anker Jensen
Number of pages7
Place of PublicationLyngby
PublisherPolyteknisk Boghandel og Forlag
Publication date2018
Pages116-122
Chapter18
Commissioning bodyCenter for Facilities Management – Realdania Forskning
ISBN (Print)9788750211280
Publication statusPublished - 2018

Cite this