Pædagogik mellem tilpasning og vækst

En eftersøgning af psykoanalytiske implikationer for pædagogisk praksis

Translated title of the contribution: Pedagogy between discipline and growth: A study of implications of psychoanalytic theory for educational practice

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Original languageDanish
JournalDansk Paedagogisk Tidsskrift
Volume3
Pages (from-to)17-26
Number of pages10
ISSN0904-2393
Publication statusPublished - 2011

Keywords

  • psykoanalyse freud winnicott marcuse fromm

Cite this

@article{68a512438603419c92f05a69b377b918,
title = "P{\ae}dagogik mellem tilpasning og v{\ae}kst: En efters{\o}gning af psykoanalytiske implikationer for p{\ae}dagogisk praksis",
keywords = "psykoanalyse freud winnicott marcuse fromm",
author = "Thomas Gitz-Johansen",
year = "2011",
language = "Dansk",
volume = "3",
pages = "17--26",
journal = "Dansk Paedagogisk Tidsskrift",
issn = "0904-2393",
publisher = "Foreningen bag Udgivelsen af Dansk Paedagogisk Tidsskrift",

}

Pædagogik mellem tilpasning og vækst : En eftersøgning af psykoanalytiske implikationer for pædagogisk praksis. / Gitz-Johansen, Thomas.

In: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Vol. 3, 2011, p. 17-26.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

TY - JOUR

T1 - Pædagogik mellem tilpasning og vækst

T2 - En eftersøgning af psykoanalytiske implikationer for pædagogisk praksis

AU - Gitz-Johansen, Thomas

PY - 2011

Y1 - 2011

KW - psykoanalyse freud winnicott marcuse fromm

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 3

SP - 17

EP - 26

JO - Dansk Paedagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Paedagogisk Tidsskrift

SN - 0904-2393

ER -