Oplevelsesøkonomien bugner af uudnyttet potentiale

Research output: Other contributionNet publication - Internet publicationCommunication

Abstract

Oplevelsesøkonomien er et forholdsvis nyt forskningsfelt. Det er ikke mere end små 20 år siden, at området begyndte at få interesse fra akademikerne. Oplevelsesøkonomien er defineret ved, at størstedelen af det økonomiske potentiale i dag ligger i at producere og sælge oplevelser fremfor råvarer eller fysiske forarbejdede handelsvarer som tidligere – og at produktion og handel med oplevelser står for en stigende del af de vestlige landes bruttonationalprodukter.
Original languageDanish
Publication date25 Feb 2014
Publication statusPublished - 25 Feb 2014

Cite this

@misc{dd15123ec80f401dabb36d38ec011813,
title = "Oplevelses{\o}konomien bugner af uudnyttet potentiale",
abstract = "Oplevelses{\o}konomien er et forholdsvis nyt forskningsfelt. Det er ikke mere end sm{\aa} 20 {\aa}r siden, at omr{\aa}det begyndte at f{\aa} interesse fra akademikerne. Oplevelses{\o}konomien er defineret ved, at st{\o}rstedelen af det {\o}konomiske potentiale i dag ligger i at producere og s{\ae}lge oplevelser fremfor r{\aa}varer eller fysiske forarbejdede handelsvarer som tidligere – og at produktion og handel med oplevelser st{\aa}r for en stigende del af de vestlige landes bruttonationalprodukter.",
keywords = "Oplevelses{\o}konomi, Forskning",
author = "Flemming S{\o}rensen and Jon Sundbo",
year = "2014",
month = "2",
day = "25",
language = "Dansk",
type = "Other",

}

Oplevelsesøkonomien bugner af uudnyttet potentiale. / Sørensen, Flemming; Sundbo, Jon.

2014, Artikel.

Research output: Other contributionNet publication - Internet publicationCommunication

TY - ICOMM

T1 - Oplevelsesøkonomien bugner af uudnyttet potentiale

AU - Sørensen, Flemming

AU - Sundbo, Jon

PY - 2014/2/25

Y1 - 2014/2/25

N2 - Oplevelsesøkonomien er et forholdsvis nyt forskningsfelt. Det er ikke mere end små 20 år siden, at området begyndte at få interesse fra akademikerne. Oplevelsesøkonomien er defineret ved, at størstedelen af det økonomiske potentiale i dag ligger i at producere og sælge oplevelser fremfor råvarer eller fysiske forarbejdede handelsvarer som tidligere – og at produktion og handel med oplevelser står for en stigende del af de vestlige landes bruttonationalprodukter.

AB - Oplevelsesøkonomien er et forholdsvis nyt forskningsfelt. Det er ikke mere end små 20 år siden, at området begyndte at få interesse fra akademikerne. Oplevelsesøkonomien er defineret ved, at størstedelen af det økonomiske potentiale i dag ligger i at producere og sælge oplevelser fremfor råvarer eller fysiske forarbejdede handelsvarer som tidligere – og at produktion og handel med oplevelser står for en stigende del af de vestlige landes bruttonationalprodukter.

KW - Oplevelsesøkonomi

KW - Forskning

M3 - Udgivelser på nettet - Net-publikation

ER -