Numeracy, mathematical literacy og matematisk kompetence

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

Denne artikel behandler tre nøglebegreber vedrørende matematiktilegnelse, nemlig numeracy, mathematical literacy og matematiske kompetencer, som ofte benyttes med betydelig uskarphed, hvilket gør det vanskeligt at se forskellene og lighederne mellem dem. Artiklen tilbyder, med støtte i den internationale litteratur, et forsøg på at definere og karakterisere begreberne, så deres indhold, omfang og indbyrdes relationer står klart.
Original languageDanish
Article number1
JournalViden om Laesning
Volume2017
Issue number22
Pages (from-to)4-9
Number of pages6
ISSN1902-3472
Publication statusPublished - Sep 2017

Cite this

@article{b7095daf082744bc95e9cd75472274eb,
title = "Numeracy, mathematical literacy og matematisk kompetence",
abstract = "Denne artikel behandler tre n{\o}glebegreber vedr{\o}rende matematiktilegnelse, nemlig numeracy, mathematical literacy og matematiske kompetencer, som ofte benyttes med betydelig uskarphed, hvilket g{\o}r det vanskeligt at se forskellene og lighederne mellem dem. Artiklen tilbyder, med st{\o}tte i den internationale litteratur, et fors{\o}g p{\aa} at definere og karakterisere begreberne, s{\aa} deres indhold, omfang og indbyrdes relationer st{\aa}r klart.",
author = "Niss, {Mogens Allan}",
year = "2017",
month = "9",
language = "Dansk",
volume = "2017",
pages = "4--9",
journal = "Viden om Laesning",
issn = "1902-3472",
number = "22",

}

Numeracy, mathematical literacy og matematisk kompetence. / Niss, Mogens Allan.

In: Viden om Laesning, Vol. 2017, No. 22, 1, 09.2017, p. 4-9.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

TY - JOUR

T1 - Numeracy, mathematical literacy og matematisk kompetence

AU - Niss, Mogens Allan

PY - 2017/9

Y1 - 2017/9

N2 - Denne artikel behandler tre nøglebegreber vedrørende matematiktilegnelse, nemlig numeracy, mathematical literacy og matematiske kompetencer, som ofte benyttes med betydelig uskarphed, hvilket gør det vanskeligt at se forskellene og lighederne mellem dem. Artiklen tilbyder, med støtte i den internationale litteratur, et forsøg på at definere og karakterisere begreberne, så deres indhold, omfang og indbyrdes relationer står klart.

AB - Denne artikel behandler tre nøglebegreber vedrørende matematiktilegnelse, nemlig numeracy, mathematical literacy og matematiske kompetencer, som ofte benyttes med betydelig uskarphed, hvilket gør det vanskeligt at se forskellene og lighederne mellem dem. Artiklen tilbyder, med støtte i den internationale litteratur, et forsøg på at definere og karakterisere begreberne, så deres indhold, omfang og indbyrdes relationer står klart.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 2017

SP - 4

EP - 9

JO - Viden om Laesning

JF - Viden om Laesning

SN - 1902-3472

IS - 22

M1 - 1

ER -