Multilinguisme refoulé et économie populaire hiérarchisante: un dialogue avec Ki-Zerbo à l’école et à l’université burkinabè

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Abstract

Baseret på spørgeskema- og interviewundersøgelse i Ouagadougou i april 2016 og på eksisterende international forskning om undervisningssektoren i Burkina Faso og Vestafrika, diskuteres betydningen af Ki-Zerbo's arbejde. Der lægges særlig vægt på at undervisningen stadig ikke tager højde for elevers og studerendes flersprogethed. Desuden påvises det at underviseres og befolkningens skam over afrikanske sprog og vidensformer er en hæmsko i læringsprocesserne.
Translated title of the contributionFortrængt flersprogethed og det folkelige økonomiske hierarki : en dialog med Ki-Zerbo i skolen og på universitetet i Burkina Faso
Original languageFrench
Title of host publicationAutour de Joseph Ki-Zerbo
Number of pages16
PublisherFondation Ki-Zerbo
Publication date2016
Publication statusPublished - 2016

Cite this