Matematikvejledning i gymnasiet - anvendelse af teori i praksis

Research output: Book/ReportAnthologyCommunication

Abstract

Man hører ofte klager over, hvor vanskeligt det er at forbinde teori og praksis i undervisningen og ikke mindst i matematikundervisningen. Bogen her modbeviser den fordom.

Praktikerne finder sjældent nytte i, hvad de opfatter som højtflyvende og terminologitunge teoretiske begrebsapparater, mens nogle forskere finder, at undervisningens praksis er jordstrygende og mangler teoretisk fundering. Heldigvis behøver det ikke at være sådan.

Dette er den tredje bog i serien af bøger, der beskriver de erfaringer og indsigter, som deltagerne i RUC’s matematikvejlederuddannelse har gjort sig.

Bogens cases viser, hvordan deltagerne bruger teorien fra uddannelsen som væsentlige, konkrete hjælpemidler i deres praksis som matematiklærere og i afhjælpningen af elevernes læringsvanskeligheder i matematik – på alle typer af ungdomsuddannelser.
Original languageDanish
Place of PublicationFrederiksberg
PublisherFrydenlund
Volume2020
Edition1
Number of pages220
ISBN (Print)9788772161976
Publication statusPublished - Oct 2020

Cite this