Læringsorienterede kursusdesign

En håndbog for undervisere, studieledere og uddannelsesledere der skal opstille læringsmål og vælge undervisnings- og eksamensformer

    Research output: Book/ReportBookEducationpeer-review

    Abstract

    Læringsorienterede kursusdesign er en håndbog i kursusplanlægning og i udformning af studieordninger for undervisere, studieledere og uddannelsesledere ved universitetsuddannelserne.

    Håndbogen giver tips og gode råd til formulering af læringsmål og til valg af relevante undervisnings- og eksamensformer, på en måde så der skabes konstruktiv sammenhæng mellem Kvalifikationsrammens slutmål, de enkelte uddannelsers kompetenceprofiler, konkrete uddannelseselementers læringsmål, undervisningsformer og eksamensformer.
    Original languageDanish
    Place of PublicationFrederiksberg
    PublisherSamfundslitteratur
    Number of pages102
    ISBN (Print)9788759322062
    ISBN (Electronic)9788759323793
    Publication statusPublished - 2015

    Cite this

    @book{2175ed98f58747979ecbe732f78a4677,
    title = "L{\ae}ringsorienterede kursusdesign: En h{\aa}ndbog for undervisere, studieledere og uddannelsesledere der skal opstille l{\ae}ringsm{\aa}l og v{\ae}lge undervisnings- og eksamensformer",
    abstract = "L{\ae}ringsorienterede kursusdesign er en h{\aa}ndbog i kursusplanl{\ae}gning og i udformning af studieordninger for undervisere, studieledere og uddannelsesledere ved universitetsuddannelserne.H{\aa}ndbogen giver tips og gode r{\aa}d til formulering af l{\ae}ringsm{\aa}l og til valg af relevante undervisnings- og eksamensformer, p{\aa} en m{\aa}de s{\aa} der skabes konstruktiv sammenh{\ae}ng mellem Kvalifikationsrammens slutm{\aa}l, de enkelte uddannelsers kompetenceprofiler, konkrete uddannelseselementers l{\ae}ringsm{\aa}l, undervisningsformer og eksamensformer.",
    keywords = "Kursusdesign , Alignment",
    author = "Signe Skov",
    year = "2015",
    language = "Dansk",
    isbn = "9788759322062",
    publisher = "Samfundslitteratur",

    }

    TY - BOOK

    T1 - Læringsorienterede kursusdesign

    T2 - En håndbog for undervisere, studieledere og uddannelsesledere der skal opstille læringsmål og vælge undervisnings- og eksamensformer

    AU - Skov, Signe

    PY - 2015

    Y1 - 2015

    N2 - Læringsorienterede kursusdesign er en håndbog i kursusplanlægning og i udformning af studieordninger for undervisere, studieledere og uddannelsesledere ved universitetsuddannelserne.Håndbogen giver tips og gode råd til formulering af læringsmål og til valg af relevante undervisnings- og eksamensformer, på en måde så der skabes konstruktiv sammenhæng mellem Kvalifikationsrammens slutmål, de enkelte uddannelsers kompetenceprofiler, konkrete uddannelseselementers læringsmål, undervisningsformer og eksamensformer.

    AB - Læringsorienterede kursusdesign er en håndbog i kursusplanlægning og i udformning af studieordninger for undervisere, studieledere og uddannelsesledere ved universitetsuddannelserne.Håndbogen giver tips og gode råd til formulering af læringsmål og til valg af relevante undervisnings- og eksamensformer, på en måde så der skabes konstruktiv sammenhæng mellem Kvalifikationsrammens slutmål, de enkelte uddannelsers kompetenceprofiler, konkrete uddannelseselementers læringsmål, undervisningsformer og eksamensformer.

    KW - Kursusdesign

    KW - Alignment

    UR - http://samfundslitteratur.dk/bog/læringsorienterede-kursusdesign

    M3 - Bog

    SN - 9788759322062

    BT - Læringsorienterede kursusdesign

    PB - Samfundslitteratur

    CY - Frederiksberg

    ER -