Læreplanernes blinde vinkler

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

    Abstract

    Kapitlet belyser, hvordan arbejdet med læreplaner kan forstærke en opdeling i, hvad der tæller som pædagogisk arbejde, og hvad der regnes som praktisk eller omsorgsmæssigt arbejde. Det betyder, at en stor del af institutionshverdagen udgrænses fra pædagogiske diskussioner, og at man overser, hvordan hverdagsrutinerne udgør en vigtig del af børns liv og læring i daginstitutionerne. Endelig diskuteres farerne ved blot at indskrive hverdagsrutinerne i læreplansarbejdet.
    Original languageDanish
    Title of host publicationLæring i daginstitutioner : et erobringsforsøg
    EditorsChristian Aabro
    Place of PublicationFrederikshavn
    PublisherDafolo
    Publication date14 Feb 2014
    Pages100-108
    ISBN (Print)978-87-7281-955-6
    Publication statusPublished - 14 Feb 2014

    Cite this