Abstract
Siden 2003 har universiteterne i Danmark omskrevet de gamle studieordninger, og erstattet dem med nye kompetencebaserede studieordninger, hvor god uddannelseskvalitet ikke længere forstås kvalitativt - som dybden af de studerendes faglige viden og refleksionsevne. Uddannelseskvalitet forstås derimod kvantitativt - som den studerendes performance i forhold til en række prædefinerede kompetencemål, der skal matche bestemte anvendelsesfunktioner på arbejdsmarkedet.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Et stykke oplysning : en antologi om viden udgivet af Baggrund |
Editors | Christoffer Basse Eriksen, Simone Sefland Pedersen, Søren Høgh Ipland, Kasper Mikael Jacek, Jonas Krogh Madsen |
Number of pages | 15 |
Place of Publication | København |
Publisher | Baggrund |
Publication date | 2014 |
Pages | 95-111 |
Chapter | 6 |
ISBN (Print) | 978-87-996762-0-0 |
Publication status | Published - 2014 |
Externally published | Yes |