Kompetencer som oplysningsprojekt: mynddigørelse eller styring?

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Abstract

Siden 2003 har universiteterne i Danmark omskrevet de gamle studieordninger, og erstattet dem med nye kompetencebaserede studieordninger, hvor god uddannelseskvalitet ikke længere forstås kvalitativt - som dybden af de studerendes faglige viden og refleksionsevne. Uddannelseskvalitet forstås derimod kvantitativt - som den studerendes performance i forhold til en række prædefinerede kompetencemål, der skal matche bestemte anvendelsesfunktioner på arbejdsmarkedet.
Original languageDanish
Title of host publicationEt stykke oplysning : en antologi om viden udgivet af Baggrund
EditorsChristoffer Basse Eriksen, Simone Sefland Pedersen, Søren Høgh Ipland, Kasper Mikael Jacek, Jonas Krogh Madsen
Number of pages15
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherBaggrund
Publication date2014
Edition1.
Pages95-111
Chapter6
ISBN (Print)978-87-996762-0-0
Publication statusPublished - 2014
Externally publishedYes

Cite this