Kommunikative problemløsningsopgaver: Hvad kan en "task" (ikke)?

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

    Abstract

    Kommunikative problemløsningsopgaver, eller "tasks", er blevet nærmest sononym med kommunikativ sprogundervisning. I artiklen gennemgås kriterier for "tasks", rationalerne i "task"-baseret sprofundervisning, "task"-typer og -typologier og eksempler på brug af "tasks". il slut diskuteres brgrænsninger i og perspektiver for "task"-baseret undervisning.
    Original languageDanish
    Title of host publicationSproglærer, lær at lære fra dig! : En introduktion til det sprogpædagogiske felt
    EditorsCarol Henriksen, Julie de Molade, Marianne Hjorth Nielsen
    Number of pages19
    Place of PublicationRoskilde
    PublisherInstitut for Kultur og Identitet, Roskilde Universitet
    Publication date2009
    Pages19-38
    ISBN (Print)978-87-920-2410-7
    Publication statusPublished - 2009

    Keywords

    • Communicative language teaching
    • Tasks

    Cite this