"Jeg troede bare ikke lige, det lå ved mig...": Inddragelse af forældre i det tværfaglige arbejde om inklusion

Pernille Juhl, Mette Elmose Andersen, Solmai Sofia Mikladal, Anja Hvidtfeldt Stanek

Research output: Contribution to journalJournal articlepeer-review

Abstract

Denne artikel handler om, hvordan forældre inddrages i det tværfaglige samarbejde om inklusion. Artiklens analyser er baseret på empirisk materiale fra observationer og interviews fra et forskningsprojekt, der udforsker to kommuners tværfaglige samarbejde med inklusionsopgaver på henholdsvis småbørns- og skoleområdet. Det empiriske materiale rejser spørgsmålet om, hvad der er på spil, når specialister og konsulenter i tværfaglige fora,
med tilknytning til de pædagogiske praksisser, udpeger forældrene som ansvarsbærende i forhold til at løse børnenes problemer – selv når forældrene af de professionelle er udpeget som årsag til børnenes problemer.
Original languageDanish
JournalDansk Pædagogisk Tidsskrift
Issue number4
Pages (from-to)34-42
Number of pages9
ISSN0904-2393
Publication statusPublished - 15 Dec 2015

Cite this