Introduktion

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Abstract

Hvad gør man, når man møder elever med læringsvanskeligheder i matematik? Seks cases fra virkelighedens matematiktimer fortæller, hvordan du som lærer kan motivere og hjælpe de elever, der har vanskeligt ved faget.

Bogen giver et dybtgående indblik i de læringsvanskeligheder, forskellige elever kæmper med. For at vise bredden af problemfeltet rækker bogens kapitler fra cases, hvor læringsvanskelighederne på trods af en omfattende indsats gav flere udfordringer end forudset, til cases, som må betragtes som solstrålehistorier.

Det er en vigtig problemstilling at tage hånd om, fordi læringsvanskeligheder i matematikfaget kan afstedkomme personlige nederlag og barrierer for videre uddannelse og fremtidige jobmuligheder for den enkelte elev.
Original languageDanish
Title of host publicationLæringsvanskeligheder i matematik - hvordan de forstås og afhjælpes?
EditorsMogens Niss, Uffe Thomas Jankvist
Number of pages10
Place of PublicationFrederiksberg
PublisherFrydenlund
Publication date30 Aug 2017
Pages9-18
Article number1
ISBN (Print)978-87-7118-794-6
Publication statusPublished - 30 Aug 2017

Cite this

Niss, M. A., & Jankvist, U. T. (2017). Introduktion. In M. Niss, & U. T. Jankvist (Eds.), Læringsvanskeligheder i matematik - hvordan de forstås og afhjælpes? (pp. 9-18). [1] Frederiksberg: Frydenlund.
Niss, Mogens Allan ; Jankvist, Uffe Thomas. / Introduktion. Læringsvanskeligheder i matematik - hvordan de forstås og afhjælpes?. editor / Mogens Niss ; Uffe Thomas Jankvist. Frederiksberg : Frydenlund, 2017. pp. 9-18
@inbook{a7b31b666f4c429bac1c15a9e2cf305d,
title = "Introduktion",
abstract = "Hvad g{\o}r man, n{\aa}r man m{\o}der elever med l{\ae}ringsvanskeligheder i matematik? Seks cases fra virkelighedens matematiktimer fort{\ae}ller, hvordan du som l{\ae}rer kan motivere og hj{\ae}lpe de elever, der har vanskeligt ved faget.Bogen giver et dybtg{\aa}ende indblik i de l{\ae}ringsvanskeligheder, forskellige elever k{\ae}mper med. For at vise bredden af problemfeltet r{\ae}kker bogens kapitler fra cases, hvor l{\ae}ringsvanskelighederne p{\aa} trods af en omfattende indsats gav flere udfordringer end forudset, til cases, som m{\aa} betragtes som solstr{\aa}lehistorier.Det er en vigtig problemstilling at tage h{\aa}nd om, fordi l{\ae}ringsvanskeligheder i matematikfaget kan afstedkomme personlige nederlag og barrierer for videre uddannelse og fremtidige jobmuligheder for den enkelte elev.",
author = "Niss, {Mogens Allan} and Jankvist, {Uffe Thomas}",
year = "2017",
month = "8",
day = "30",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7118-794-6",
pages = "9--18",
editor = "Mogens Niss and Jankvist, {Uffe Thomas}",
booktitle = "L{\ae}ringsvanskeligheder i matematik - hvordan de forst{\aa}s og afhj{\ae}lpes?",
publisher = "Frydenlund",

}

Niss, MA & Jankvist, UT 2017, Introduktion. in M Niss & UT Jankvist (eds), Læringsvanskeligheder i matematik - hvordan de forstås og afhjælpes?., 1, Frydenlund, Frederiksberg, pp. 9-18.

Introduktion. / Niss, Mogens Allan; Jankvist, Uffe Thomas.

Læringsvanskeligheder i matematik - hvordan de forstås og afhjælpes?. ed. / Mogens Niss; Uffe Thomas Jankvist. Frederiksberg : Frydenlund, 2017. p. 9-18 1.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

TY - CHAP

T1 - Introduktion

AU - Niss, Mogens Allan

AU - Jankvist, Uffe Thomas

PY - 2017/8/30

Y1 - 2017/8/30

N2 - Hvad gør man, når man møder elever med læringsvanskeligheder i matematik? Seks cases fra virkelighedens matematiktimer fortæller, hvordan du som lærer kan motivere og hjælpe de elever, der har vanskeligt ved faget.Bogen giver et dybtgående indblik i de læringsvanskeligheder, forskellige elever kæmper med. For at vise bredden af problemfeltet rækker bogens kapitler fra cases, hvor læringsvanskelighederne på trods af en omfattende indsats gav flere udfordringer end forudset, til cases, som må betragtes som solstrålehistorier.Det er en vigtig problemstilling at tage hånd om, fordi læringsvanskeligheder i matematikfaget kan afstedkomme personlige nederlag og barrierer for videre uddannelse og fremtidige jobmuligheder for den enkelte elev.

AB - Hvad gør man, når man møder elever med læringsvanskeligheder i matematik? Seks cases fra virkelighedens matematiktimer fortæller, hvordan du som lærer kan motivere og hjælpe de elever, der har vanskeligt ved faget.Bogen giver et dybtgående indblik i de læringsvanskeligheder, forskellige elever kæmper med. For at vise bredden af problemfeltet rækker bogens kapitler fra cases, hvor læringsvanskelighederne på trods af en omfattende indsats gav flere udfordringer end forudset, til cases, som må betragtes som solstrålehistorier.Det er en vigtig problemstilling at tage hånd om, fordi læringsvanskeligheder i matematikfaget kan afstedkomme personlige nederlag og barrierer for videre uddannelse og fremtidige jobmuligheder for den enkelte elev.

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-7118-794-6

SP - 9

EP - 18

BT - Læringsvanskeligheder i matematik - hvordan de forstås og afhjælpes?

A2 - Niss, Mogens

A2 - Jankvist, Uffe Thomas

PB - Frydenlund

CY - Frederiksberg

ER -

Niss MA, Jankvist UT. Introduktion. In Niss M, Jankvist UT, editors, Læringsvanskeligheder i matematik - hvordan de forstås og afhjælpes?. Frederiksberg: Frydenlund. 2017. p. 9-18. 1