Introduktion

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Abstract

Hvad gør man, når man møder elever med læringsvanskeligheder i matematik? Seks cases fra virkelighedens matematiktimer fortæller, hvordan du som lærer kan motivere og hjælpe de elever, der har vanskeligt ved faget.

Bogen giver et dybtgående indblik i de læringsvanskeligheder, forskellige elever kæmper med. For at vise bredden af problemfeltet rækker bogens kapitler fra cases, hvor læringsvanskelighederne på trods af en omfattende indsats gav flere udfordringer end forudset, til cases, som må betragtes som solstrålehistorier.

Det er en vigtig problemstilling at tage hånd om, fordi læringsvanskeligheder i matematikfaget kan afstedkomme personlige nederlag og barrierer for videre uddannelse og fremtidige jobmuligheder for den enkelte elev.
Original languageDanish
Title of host publicationLæringsvanskeligheder i matematik - hvordan de forstås og afhjælpes?
EditorsMogens Niss, Uffe Thomas Jankvist
Number of pages10
Place of PublicationFrederiksberg
PublisherFrydenlund
Publication date30 Aug 2017
Pages9-18
Article number1
ISBN (Print)978-87-7118-794-6
Publication statusPublished - 30 Aug 2017

Cite this

Niss, M. A., & Jankvist, U. T. (2017). Introduktion. In M. Niss, & U. T. Jankvist (Eds.), Læringsvanskeligheder i matematik - hvordan de forstås og afhjælpes? (pp. 9-18). [1] Frydenlund.