TY - CHAP
T1 - Instagram og folketingsvalg
T2 - Lars Løkke Rasmussens visuelle personliggørelse
AU - Thorlacius, Lisbeth
PY - 2020/10/1
Y1 - 2020/10/1
N2 - Nyere forskning inden for politisk kommunikation peger på, at personliggørelse af politikere spiller en vital rolle for vælgerne, og at der i takt med de sociale mediers indtog, er kommet en stigende tendens til at fokusere mere på individuelle politikere end på det parti eller de politikker, de repræsenterer (Larsson, 2017a; Russmann & Svensson, 2017; Van Aelst, Sheafer & Stayer, 2012). Formålet med dette kapitel er at nuancere forståelse af, hvordan denne personliggørelse udspilles på de sociale medier. Mere konkret fokuserer kapitlet på at udfolde en kvalitativ metode til analyse af visuel personliggørelse af politikere på Instagram samt at tilbyde anbefalinger til, hvordan man lykkes med dette i praksis.
AB - Nyere forskning inden for politisk kommunikation peger på, at personliggørelse af politikere spiller en vital rolle for vælgerne, og at der i takt med de sociale mediers indtog, er kommet en stigende tendens til at fokusere mere på individuelle politikere end på det parti eller de politikker, de repræsenterer (Larsson, 2017a; Russmann & Svensson, 2017; Van Aelst, Sheafer & Stayer, 2012). Formålet med dette kapitel er at nuancere forståelse af, hvordan denne personliggørelse udspilles på de sociale medier. Mere konkret fokuserer kapitlet på at udfolde en kvalitativ metode til analyse af visuel personliggørelse af politikere på Instagram samt at tilbyde anbefalinger til, hvordan man lykkes med dette i praksis.
KW - Instagram, visuel politisk kommunikation
M3 - Bidrag til bog/antologi
SN - 9788759336250
T3 - Medier, Kommunikation, Journalistik
SP - 163
EP - 199
BT - #FV19
A2 - Just, Sine Nørholm
A2 - Gulbrandsen, Ib Tunby
PB - Samfundslitteratur
CY - Frederiskberg
ER -