Instagram og folketingsvalg: Lars Løkke Rasmussens visuelle personliggørelse

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Abstract

Nyere forskning inden for politisk kommunikation peger på, at personliggørelse af politikere spiller en vital rolle for vælgerne, og at der i takt med de sociale mediers indtog, er kommet en stigende tendens til at fokusere mere på individuelle politikere end på det parti eller de politikker, de repræsenterer (Larsson, 2017a; Russmann & Svensson, 2017; Van Aelst, Sheafer & Stayer, 2012). Formålet med dette kapitel er at nuancere forståelse af, hvordan denne personliggørelse udspilles på de sociale medier. Mere konkret fokuserer kapitlet på at udfolde en kvalitativ metode til analyse af visuel personliggørelse af politikere på Instagram samt at tilbyde anbefalinger til, hvordan man lykkes med dette i praksis.
Original languageDanish
Title of host publication#FV19 : Politisk kommunikation på digitale medier
EditorsSine Nørholm Just, Ib Tunby Gulbrandsen
Number of pages36
Place of PublicationFrederiskberg
PublisherSamfundslitteratur
Publication date1 Oct 2020
Pages163-199
Chapter7
ISBN (Print)9788759336250
ISBN (Electronic)9788759338353
Publication statusPublished - 1 Oct 2020
SeriesMedier, Kommunikation, Journalistik
ISSN1904-271X

Cite this