Hvor der er viden, er der en vej?

En evaluering af vidensskabelses- og vidensdelingsprocesser på Den sociale Højskole i København

    Research output: Book/ReportReportResearch

    Abstract

    Evalueringsrapporten undersøger hvordan vidensskabelse og vidensdeling finder sted i en undervisningsinstitution samt hvordan organisatoriske, faglige, menneskelige og ressourcemæssige forhold indvirker på disse processer. Den Sociale Højskole i København har gennemført et organisations-udviklingsprojekt og ønsker en belysning af, hvordan dette har udviklet højskolens vidensproduktion og vidensdeling samt hvordan denne proces har påvirket højskolens 'produkter' og processer, tabsfunktioner og samarbejdsformer. Et centralt omdrejningspunkt i evalueringen er, hvorvidt højskolens organisering har medvirket til at fremme og/eller hæmme vidensopbygning, vidensdeling og vidensproduktion i organisationens forskellige funktioner og ydelser? Evalueringen er interessent- og aktørorienteret, idet en række forskellige personer bidrager med vurderinger af de undersøgte problemstillinger i et retrospektivt og prospektivt perspektiv. Samtidig tegner evalueringen et teoretisk rids over vidensdefi nitioner, ledelse og udvikling af vidensproducerende organisationer, som en rammeforståelse for analyserne.

    Original languageDanish
    Place of PublicationRoskilde
    PublisherRoskilde Universitet
    Number of pages87
    ISBN (Print)978-87-7349-680-0
    Publication statusPublished - 2007

    Cite this

    @book{f4ee41d0b34611dca32f000ea68e967b,
    title = "Hvor der er viden, er der en vej?: En evaluering af vidensskabelses- og vidensdelingsprocesser p{\aa} Den sociale H{\o}jskole i K{\o}benhavn",
    abstract = "Evalueringsrapporten unders{\o}ger hvordan vidensskabelse og vidensdeling finder sted i en undervisningsinstitution samt hvordan organisatoriske, faglige, menneskelige og ressourcem{\ae}ssige forhold indvirker p{\aa} disse processer. Den Sociale H{\o}jskole i K{\o}benhavn har gennemf{\o}rt et organisations-udviklingsprojekt og {\o}nsker en belysning af, hvordan dette har udviklet h{\o}jskolens vidensproduktion og vidensdeling samt hvordan denne proces har p{\aa}virket h{\o}jskolens 'produkter' og processer, tabsfunktioner og samarbejdsformer. Et centralt omdrejningspunkt i evalueringen er, hvorvidt h{\o}jskolens organisering har medvirket til at fremme og/eller h{\ae}mme vidensopbygning, vidensdeling og vidensproduktion i organisationens forskellige funktioner og ydelser? Evalueringen er interessent- og akt{\o}rorienteret, idet en r{\ae}kke forskellige personer bidrager med vurderinger af de unders{\o}gte problemstillinger i et retrospektivt og prospektivt perspektiv. Samtidig tegner evalueringen et teoretisk rids over vidensdefi nitioner, ledelse og udvikling af vidensproducerende organisationer, som en rammeforst{\aa}else for analyserne.",
    author = "{Lundgaard Andersen}, Linda and Anne Liveng",
    year = "2007",
    language = "Dansk",
    isbn = "978-87-7349-680-0",
    publisher = "Roskilde Universitet",

    }

    TY - RPRT

    T1 - Hvor der er viden, er der en vej?

    T2 - En evaluering af vidensskabelses- og vidensdelingsprocesser på Den sociale Højskole i København

    AU - Lundgaard Andersen, Linda

    AU - Liveng, Anne

    PY - 2007

    Y1 - 2007

    N2 - Evalueringsrapporten undersøger hvordan vidensskabelse og vidensdeling finder sted i en undervisningsinstitution samt hvordan organisatoriske, faglige, menneskelige og ressourcemæssige forhold indvirker på disse processer. Den Sociale Højskole i København har gennemført et organisations-udviklingsprojekt og ønsker en belysning af, hvordan dette har udviklet højskolens vidensproduktion og vidensdeling samt hvordan denne proces har påvirket højskolens 'produkter' og processer, tabsfunktioner og samarbejdsformer. Et centralt omdrejningspunkt i evalueringen er, hvorvidt højskolens organisering har medvirket til at fremme og/eller hæmme vidensopbygning, vidensdeling og vidensproduktion i organisationens forskellige funktioner og ydelser? Evalueringen er interessent- og aktørorienteret, idet en række forskellige personer bidrager med vurderinger af de undersøgte problemstillinger i et retrospektivt og prospektivt perspektiv. Samtidig tegner evalueringen et teoretisk rids over vidensdefi nitioner, ledelse og udvikling af vidensproducerende organisationer, som en rammeforståelse for analyserne.

    AB - Evalueringsrapporten undersøger hvordan vidensskabelse og vidensdeling finder sted i en undervisningsinstitution samt hvordan organisatoriske, faglige, menneskelige og ressourcemæssige forhold indvirker på disse processer. Den Sociale Højskole i København har gennemført et organisations-udviklingsprojekt og ønsker en belysning af, hvordan dette har udviklet højskolens vidensproduktion og vidensdeling samt hvordan denne proces har påvirket højskolens 'produkter' og processer, tabsfunktioner og samarbejdsformer. Et centralt omdrejningspunkt i evalueringen er, hvorvidt højskolens organisering har medvirket til at fremme og/eller hæmme vidensopbygning, vidensdeling og vidensproduktion i organisationens forskellige funktioner og ydelser? Evalueringen er interessent- og aktørorienteret, idet en række forskellige personer bidrager med vurderinger af de undersøgte problemstillinger i et retrospektivt og prospektivt perspektiv. Samtidig tegner evalueringen et teoretisk rids over vidensdefi nitioner, ledelse og udvikling af vidensproducerende organisationer, som en rammeforståelse for analyserne.

    M3 - Rapport

    SN - 978-87-7349-680-0

    BT - Hvor der er viden, er der en vej?

    PB - Roskilde Universitet

    CY - Roskilde

    ER -