TY - JOUR
T1 - Hvis konsultation er svaret på tværfaglige samarbejder, hvad er så spørgsmålet?
AU - Krab, Jimmy
AU - Skytthe Kaarsberg Schmidt, Lene
AU - Grith Kofoed, Kira
PY - 2015/9
Y1 - 2015/9
N2 - Artiklen belyser hvordan politiske dagsordner om inklusion har betydning for organiseringer af det tværfaglige samarbejde om børn i vanskeligheder, og på hvilke måder der organiseres konsultative processer for samarbejdet. Vi har fokus på, hvordan de professionelle i disse organiseringer forhandler om forskellige opfattelser af børn, og hvilke rammer der er nødvendige for at kunne udføre praksis. De konsultative processer er ofte betegnet som dialogiske, men vi finder, at selve organiseringerne er med til at hierarkisere hvilke professionelle, der kan være i kontakt med hinanden hvornår og hvordan. Endelig peger vi på, at de konsultative organiseringer ikke altid giver sikre svar på komplekse problemstillinger, og at det er nødvendigt også at forholde sig til de mange nye spørgsmål og dilemmaer, som disse organiseringer skaber.
AB - Artiklen belyser hvordan politiske dagsordner om inklusion har betydning for organiseringer af det tværfaglige samarbejde om børn i vanskeligheder, og på hvilke måder der organiseres konsultative processer for samarbejdet. Vi har fokus på, hvordan de professionelle i disse organiseringer forhandler om forskellige opfattelser af børn, og hvilke rammer der er nødvendige for at kunne udføre praksis. De konsultative processer er ofte betegnet som dialogiske, men vi finder, at selve organiseringerne er med til at hierarkisere hvilke professionelle, der kan være i kontakt med hinanden hvornår og hvordan. Endelig peger vi på, at de konsultative organiseringer ikke altid giver sikre svar på komplekse problemstillinger, og at det er nødvendigt også at forholde sig til de mange nye spørgsmål og dilemmaer, som disse organiseringer skaber.
KW - Tværprofessionelt samarbejde
KW - Politikker om inklusion
KW - Konfliktuel Kooperation
M3 - Tidsskriftartikel
SP - 72
EP - 82
JO - Tidsskrift for professionsstudier
JF - Tidsskrift for professionsstudier
SN - 2446-0273
IS - 21
ER -