Projects per year
Abstract
Har erhvervsuddannelserne en fremtid? Eller mere præcist: Har de en fremtid med den grundform som nu har fungeret i over 50 år? Det vil sige som et separat system baseret på vekseluddannelser, hvor hovedparten af uddannelserne foregår i praktik, og som i vid udstrækning styres af arbejdsmarkedets parter – den ’dualt-korporative’ model (Greinert 1999). Det spørgsmål er relevant at stille, da uddannelserne i stigende grad pålægges nye og modsætningsfyldte opgaver: social inklusion og uddannelse i verdensklasse. Artiklen vil forsøge at besvare spørgsmålet gennem en samlet vurdering af uddannelsernes styrker og svagheder og deres udfordringer og potentialer.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Dansk Pædagogisk Tidsskrift |
Issue number | 1 |
Pages (from-to) | 7-13 |
ISSN | 0904-2393 |
Publication status | Published - 15 Feb 2012 |
Projects
- 1 Finished
-
Drenges veje i uddannelsessystemet. Drenges fremtidsforestillinger, uddannelsesvalg og in- og eksklusion i ungdomsuddannelserne.
Jørgensen, C. H. (Project manager), Nielsen, S. B. (Project participant), Kampmann, J. (Project participant), Mogensen, K. (Project participant), Friche, N. (Project participant), Steno, A. M. (Project participant) & Thingstrup, S. H. (Project participant)
01/03/2012 → 01/03/2015
Project: Research
File