Har erhvervsuddannelserne en fremtid? Styrker og svagheder, udfordringer og potentialer

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

    Abstract

    Har erhvervsuddannelserne en fremtid? Eller mere præcist: Har de en fremtid med den grundform som nu har fungeret i over 50 år? Det vil sige som et separat system baseret på vekseluddannelser, hvor hovedparten af uddannelserne foregår i praktik, og som i vid udstrækning styres af arbejdsmarkedets parter – den ’dualt-korporative’ model (Greinert 1999). Det spørgsmål er relevant at stille, da uddannelserne i stigende grad pålægges nye og modsætningsfyldte opgaver: social inklusion og uddannelse i verdensklasse. Artiklen vil forsøge at besvare spørgsmålet gennem en samlet vurdering af uddannelsernes styrker og svagheder og deres udfordringer og potentialer.
    Original languageDanish
    JournalDansk Pædagogisk Tidsskrift
    Issue number1
    Pages (from-to)7-13
    ISSN0904-2393
    Publication statusPublished - 15 Feb 2012

    Cite this