Abstract
De fleste universitetsstuderende vil i større eller mindre grad opleve at skulle arbejde problemorienteret ellermed andre former for selvstændig konstruktion af vidensproblemer, om ikke andet så når de skal skrive speciale. På trods af at den problemorienterede tilgang kan forstås og udspilles på mange måder, findes der ikke meget viden om, hvad der egentligt tæller som sådan et problemorienteret problem - og vi ved endnu mindre o, hvordan de studerende forstår hvad et problemorienteret problem er eller kan være. I denne artikel vil jeg derfor præsentere en undersøgelse af, hvordan universitetsstuderende giver liv til dette abstrakte problem i praksis og hvordan disse forståelser udvikler sig. Anslag til universitetspædagogiske indsatsområder foreslås til slut.,
Udgivelsesdato: 2009
Udgivelsesdato: 2009
| Original language | Danish |
|---|---|
| Journal | DUT, Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift |
| Volume | 4 |
| Issue number | 7 |
| Pages (from-to) | 49-57 |
| Number of pages | 8 |
| ISSN | 1901-5089 |
| Publication status | Published - 2009 |
Keywords
- problem based learning
- academic writing