Har du et problem? En undersøgelse af universitetsstuderendes forståelse, anvendelse og kommunikation af problemorienterede vidensproblemer

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

    Abstract

    De fleste universitetsstuderende vil i større eller mindre grad opleve at skulle arbejde problemorienteret ellermed andre former for selvstændig konstruktion af vidensproblemer, om ikke andet så når de skal skrive speciale. På trods af at den problemorienterede tilgang kan forstås og udspilles på mange måder, findes der ikke meget viden om, hvad der egentligt tæller som sådan et problemorienteret problem - og vi ved endnu mindre o, hvordan de studerende forstår hvad et problemorienteret problem er eller kan være. I denne artikel vil jeg derfor præsentere en undersøgelse af, hvordan universitetsstuderende giver liv til dette abstrakte problem i praksis og hvordan disse forståelser udvikler sig. Anslag til universitetspædagogiske indsatsområder foreslås til slut.,

    Udgivelsesdato: 2009
    Original languageDanish
    JournalDUT, Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
    Volume4
    Issue number7
    Pages (from-to)49-57
    Number of pages8
    ISSN1901-5089
    Publication statusPublished - 2009

    Keywords

    • problem based learning
    • academic writing

    Cite this