Forståelser af uddannelses- og undervisningskvalitet i erhvervsuddannelsesreformen

Sissel Kondrup, Nanna Friche

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Målet med erhvervsuddannelsesreformen er at skabe bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser. Men hvad betyder ’bedre’ og ’mere attraktiv’? Denne artikel undersøger de forståelser af kvalitet, som kommer til udtryk i reformens formelle grundlag Aftalen om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser, og peger på en række udfordringer, der knytter sig til disse. Teoretisk trækker vi på Dahler-Larsens (2008) forståelse af kvalitet som et omstridt begreb og af kvalitetsmålingssystemer som havende konstitutive effekter for de praksisser, hvori kvalitet måles og udvikles.
Original languageDanish
JournalDansk Paedagogisk Tidsskrift
Volume2016
Issue number4
ISSN0904-2393
Publication statusPublished - 2016

Cite this