En undersøgende tilgang til undersøgende matematikundervisning

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

Undersøgende matematikundervisning fremmes - og hypes måske ligefrem – politisk for tiden som et muligt svar på, hvordan vi styrker elevernes matematiske kompetencer og øger flowet gennem det almene uddannelsessystem frem til matematikbaserede videregående uddannelser. Men hvad er undersøgende matematikundervisning egentlig, og hvordan kan den udvikles gennem en undersøgende tilgang til praksis?
Original languageDanish
Article number1
JournalMatematik
Volume3
Issue number47
Pages (from-to)4-9
Number of pages6
Publication statusPublished - 2019

Cite this

@article{3530cbca26ce4384ab38c873c67f39d5,
title = "En unders{\o}gende tilgang til unders{\o}gende matematikundervisning",
abstract = "Unders{\o}gende matematikundervisning fremmes - og hypes m{\aa}ske ligefrem – politisk for tiden som et muligt svar p{\aa}, hvordan vi styrker elevernes matematiske kompetencer og {\o}ger flowet gennem det almene uddannelsessystem frem til matematikbaserede videreg{\aa}ende uddannelser. Men hvad er unders{\o}gende matematikundervisning egentlig, og hvordan kan den udvikles gennem en unders{\o}gende tilgang til praksis?",
keywords = "Unders{\o}gende matematikundervisning",
author = "Morten Blomh{\o}j",
year = "2019",
language = "Dansk",
volume = "3",
pages = "4--9",
journal = "Matematik",
publisher = "Matematik, K{\o}benhavn",
number = "47",

}

En undersøgende tilgang til undersøgende matematikundervisning. / Blomhøj, Morten.

In: Matematik, Vol. 3, No. 47, 1, 2019, p. 4-9.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

TY - JOUR

T1 - En undersøgende tilgang til undersøgende matematikundervisning

AU - Blomhøj, Morten

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - Undersøgende matematikundervisning fremmes - og hypes måske ligefrem – politisk for tiden som et muligt svar på, hvordan vi styrker elevernes matematiske kompetencer og øger flowet gennem det almene uddannelsessystem frem til matematikbaserede videregående uddannelser. Men hvad er undersøgende matematikundervisning egentlig, og hvordan kan den udvikles gennem en undersøgende tilgang til praksis?

AB - Undersøgende matematikundervisning fremmes - og hypes måske ligefrem – politisk for tiden som et muligt svar på, hvordan vi styrker elevernes matematiske kompetencer og øger flowet gennem det almene uddannelsessystem frem til matematikbaserede videregående uddannelser. Men hvad er undersøgende matematikundervisning egentlig, og hvordan kan den udvikles gennem en undersøgende tilgang til praksis?

KW - Undersøgende matematikundervisning

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 3

SP - 4

EP - 9

JO - Matematik

JF - Matematik

IS - 47

M1 - 1

ER -