Projects per year
Abstract
Formålet med denne artikel er at undersøge de aktuelle bestræbelser på at skabe sammenhæng i de sundhedsfaglige professionsuddannelser generelt og specifikt i sygeplejerskeuddannelsen. Vi ser på, hvordan sammenhæng italesættes i politiske dokumenter, der dannede grundlag for 2016-revisionen af de sundhedsfaglige professions-bacheloruddannelser. Artiklen identificerer fire forskellige problematiseringer af sammenhæng: 1) sammenhæng mellem professioner og sektorer, 2) sammenhængende patientforløb, 3) sammenhæng mellem uddannelse og arbejdsmarked og endelig 4) sammenhæng mellem teori og praktik. Artiklen viser, at sammenhæng mellem teori og praksis italesættes som den dominerende udfordring og problemet, som reelt skygger for andre væsentlige problemer i den kliniske uddannelse.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Tidsskrift for professionsstudier |
Volume | 13 |
Issue number | 25 |
Pages (from-to) | 25-35 |
ISSN | 2446-0273 |
Publication status | Published - 15 Oct 2017 |
Projects
- 1 Finished
-
Fremtidens sygeplejerskeuddannelse på tværs. -
Holen, M. (Project participant), Lehn, S. (Project participant) & Dybbroe, B. (Project manager)
01/01/2015 → 30/04/2019
Project: Research
Activities
- 1 Organisation and participation in conference
-
Klinisk uddannelse nu og i fremtiden
Lehn-Christiansen, S. (Speaker), Holen, M. (Speaker), Larsen, K. (Speaker), Kjær, M. (Speaker) & Vaaben, N. (Speaker)
26 Mar 2020Activity: Participating in or organising an event › Organisation and participation in conference