Det ufaglærte arbejde som ramme for udvikling af læringsidentitet

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

    Abstract

    Denne artikel sætter fokus på, hvordan man kan forstå og analysere det ufaglærte arbejdsliv som en særlig ramme for medarbejdernes udvikling af læringsidentitet. Dette gøres ved at undersøge relationen mellem konkrete arbejdslivserfaringer og orienteringer mod uddannelse. Artiklen bygger på en undersøgelse, der søger at forstå, hvordan ufaglært arbejde i små og mellemstore produktionsvirksomheder giver særlige betingelser for, at medarbejderne kan leve op til fordringen om at positionere sig som uddannelsesegnede subjekter og engagere sig i formel erhvervsrettet videre- og efteruddannelse med henblik på at vedligeholde eller styrke deres beskæftigelsesmuligheder.
    Original languageDanish
    JournalDansk Pædagogisk Tidsskrift
    Issue number1
    Number of pages10
    ISSN0904-2393
    Publication statusPublished - Feb 2014

    Cite this