Betydning af æstetik i elevproduktioner

Translated title of the contribution: The meaning of aesthetics in student production

Stine Ejsing-Duun, Susana Tosca

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Abstract

Igennem projektet har vi haft fokus på æstetikkens betydning, og da vi efter projektets afslutning gennemgår projektets data, viser forskellige former for æstetiske læringsstrategier sig. Gennem analyse af elevers sociale forhandling og materialisering af ideer inden for de digitale produktionsprojekter belyses det i kapitlet, hvordan eleverne arbejder med æstetiske udtryk i kontekst af produktionsprojekterne. Konkret foreslås fire måder at forstå æstetik på, der har vist sig i elevernes digitale produktioner. Kapitlet er et bidrag til at kvalificere produktionslæring gennem udvikling af et sprog for æstetiske læringsstrategier.
Translated title of the contributionThe meaning of aesthetics in student production
Original languageDanish
Title of host publicationDigital produktion : Deltagelse og Læring
EditorsBirgitte Holm Sørensen, Karin Tweddell Levinsen, Helle Marie Skovbjerg
Number of pages16
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherDafolo
Publication date20 Nov 2017
Pages99-115
Chapter6
ISBN (Print)978-87-7160-530-3
Publication statusPublished - 20 Nov 2017
SeriesUndervisning og læring
ISSN2246-3259

Cite this

Ejsing-Duun, S., & Tosca, S. (2017). Betydning af æstetik i elevproduktioner. In B. Holm Sørensen, K. T. Levinsen, & H. M. Skovbjerg (Eds.), Digital produktion: Deltagelse og Læring (pp. 99-115). Dafolo. Undervisning og læring