Børns medierede museumsbesøg

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Opgavehæfter, mobiltelefonkameraer og udklædningsdragter er tre typer af bærbare besøgsteknologier som har afgørende betydning for hvordan museumsbesøget tager form. De tre teknologier sætter dagsordenen når børn og unge besøger det naturhistoriske museum Naturama. De forvandler museumsbesøgende fra børn til gøende ræve, æstetisk søgende fotografer og flittige, opgaveløsende eventyrere. Det viser en undersøgelse der sætter fokus på bærbare teknologiers rolle i museumsbesøg. Afsættet for studiet er et forskningsmæssigt behov for dybdegående, kvalitative analyser af museumsbesøg, samt den kendsgerning, at informations- og kommunikationsteknologi gennemsyrer hverdagslivet og dermed skaber multimedierede og mediekonvergente lærings- og oplevelsesrum.
Original languageDanish
JournalUnge Paedagoger
Volume2011
Issue number1
Pages (from-to)78-84
Number of pages7
ISSN0106-5386
Publication statusPublished - 2011

Cite this