Børns hverdagsliv og oplevelser i skolen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Abstract

Kapitlet handler om skolebørn, der er udviklingshæmmede og som går i specialskole. Kapitlet følger et par børn gennem dagen og belyser, hvordan børnenes almindelige hverdagsliv ser ud og opleves, idet kapitlet forsøger at anlægge et hverdagslivsperspektiv. Beskrivelsen er rettet imod at belyse hvordan børnene bliver mødt af omgivelserne og hvordan de selv agerer i hverdagen.
Original languageDanish
Title of host publicationSpecialdidaktik i teori og praksis : Undervisning på specialskoler og i specialklasser.
EditorsHelga Borgbjerg Hansen, Brian Degn Mårtensson
Number of pages17
PublisherHans Reitzels Forlag
Publication date2017
Pages75 - 92
Chapter4
ISBN (Print)978-87-412-6537-7
ISBN (Electronic)9788741269153
Publication statusPublished - 2017

Cite this

Rasmussen, K. (2017). Børns hverdagsliv og oplevelser i skolen. In H. Borgbjerg Hansen, & B. Degn Mårtensson (Eds.), Specialdidaktik i teori og praksis: Undervisning på specialskoler og i specialklasser. (pp. 75 - 92). Hans Reitzels Forlag.