A poststructuralistic approach to learning processes in adult education: Competing discourses and positioning of the students

Anne Winther Jensen

    Research output: Contribution to conferencePaperResearch

    Abstract

    Konferencepaper: Med en poststrukturalistisk tilgang, fokuserer paperet i en case-analyse på, hvordan der er forskellige diskurser, der dominerer på forskellige niveauer på en konkret Sosu-skole (Social- og sundhedsuddannelserne, trin 1). Analysen peger på, at forskellige elevgrupper positioneres på forskellig måder, der i nogle tilfælde ikke synes at støtte op om målsætningen om at 95% af en ungdomsårgang gennemfører en ungdomsuddannelse. Empirien er fra et igangværende ph.d.-projekt.
    Original languageDanish
    Publication date25 Sep 2010
    Number of pages17
    Publication statusPublished - 25 Sep 2010
    EventThe 6th European Research Conference: Adult Learning in Europe - understanding diverse meanings and contexts - Linköping University, Linköping, Sweden
    Duration: 23 Sep 201026 Sep 2010

    Conference

    ConferenceThe 6th European Research Conference
    LocationLinköping University
    Country/TerritorySweden
    CityLinköping
    Period23/09/201026/09/2010

    Cite this