Project Details

Description

Sprogprofilerne er et nyt uddannelsestilbud til studerende på den humanistiske og samfundsvidenskabelige bacheloruddannelse. De studerende tilbydes ekstra undervisning, der skal klæde dem på til indhente relevant faglig viden gennem andre sprog end dansk og engelsk, nemlig tysk eller fransk. Der udvikles nye didaktiske strategier med henblik på at give de studerende kommunikative og analytiske færdigheder, der kan anvendes i en flersproget og transnational arbejdssituation. Derudover lægges der vægt på, at den enkelte studerende kan opkvalificere sig selv løbende efter behov i løbet af uddannelsen og på jobbet.
StatusFinished
Effective start/end date01/09/201101/07/2016

Research Output

  • 4 Journal article
  • 1 Book chapter
  • 1 Report chapter

The Power of Students’ Subjectivity Processes in Foreign Language acquisition: The Example of the Language Profiles at Roskilde University, Denmark

Bojsen, H., 2015, (Se) Construise dans l'interlangue : Perspectives transatlantiques sur le multilinguisme . Durrans, S., Bonnet-Falandry, F. & Jones, M. (eds.). Presses Universitaires du Septentrion, 17 p. ( Éducation et didactiques).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Sproglige ressourcer, praksisser og profiler: RUC som internationalt universitet

Daryai-Hansen, P. & Kraft, K., 2014, In : RASK – International journal of language and communication. 41, p. 79- 101 14 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Undersøgelse viser gode sprogkompetencer blandt RUC’s undervisere

Daryai-Hansen, P. G. & Kraft, K., 2013, In : RUC Nyt. 7, p. 5

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

FREPA - A Set of Instruments for the Development of Plurilingual and Inter-/Transcultural Competences

Daryai-Hansen, P. G. & Schröder-Sura, A., 2012, In : Cultus: The Journal of Intercultural Mediation and Communication. 5, p. 20-36

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Press / Media

Studerende skal have diplom i tysk og fransk

Hanne Leth Andersen & Heidi Bojsen

25/06/2012

1 item of Media coverage

Press/Media: Press / Media