Ph.d.-projekt: Arbejdstitel: Læring i skole-praktiksamspillet

  • Jensen, Anne Winther, (Project participant)

    Project: Research

    Description

    Studerendes/elevers læring i samspillet mellem teoretiske perioder og praktik. Ph.d.-projekt med empiri fra social- og sundhedsuddannelserne. Med et fokus på identitetsmæssige forandringsprocesser analyseres hvilke samarbejdende/modstridende forståelser af social- og sundhedsarbejdet eleverne tilbydes i uddannelsens forskellige dele. Projektet følger to hold gennem hele uddannelsen og intensivt seks elever, der også følges ud i deres praktik. I afhandlingen analyseres dels uddannelsens generelle dele og påvirkninger (holdforløbsanalyser) og dels fire elevers specifikke forløb. Teoretisk er projektet informeret af positioneringsteori og Foucaults diskursbegreber og inddrager derudover materialitet igennem analyser af bl.a. de fysiske rums indflydelse på elevernes læring
    StatusFinished
    Effective start/end date01/06/200930/06/2012