Project Details

Description

Projektet undersøger hvilken viden pædagoger har udviklet og anvendt i deres eget arbejde gennem en stærkt omskiftelig periode, nemlig fra 1970’erne og frem til i dag. Transformationen af pædagogers arbejde hænger sammen med de omfattende reformer og omstruktureringer af daginstitutionsområdet. De har bl.a. betydet, at omfanget af krav til dokumentation og anvendelse af test og koncepter for pædagogisk arbejde er øget betydeligt. Der implementeres i stigende grad målstyring og evidensbaserede metoder i det daglige arbejde, hvilket medvirker til at udgrænse væsentlige aspekter af faglighed og praksisbaseret viden.
StatusFinished
Effective start/end date01/01/201501/06/2018

Research Output

  • 3 Journal article
  • 1 Anthology

Forældre og pædagogers forhandling af viden i daginstitution

Mogensen, K. H., 2020, (In preparation) In : Dansk Paedagogisk Tidsskrift.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Tillid: En emotionel relation i pædagogprofessionen

Krøjer, J., 30 Sep 2018, In : Tidsskrift for professionsstudier. 14, 27, p. 34-43 10 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Open Access
File

Generationsspecifikke forskelle mellem pædagogers faglighed

Krøjer, J., Nielsen, S. B. & Mogensen, K. H., 11 Dec 2017, In : Tidsskrift for Arbejdsliv. 19, 4, p. 74-88 15 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Køn, seksualitet og mangfoldighed

Nielsen, S. B. (ed.) & Hansen, G. R. (ed.), 22 Sep 2016, Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Research output: Book/ReportAnthologyResearch

Press / Media

Fortællinger dokumenterer forskellene

Jo Krøjer

24/05/2018

1 Media contribution

Press/Media: Press / Media

Ja, vi har yndlingsbørn

Jo Krøjer

24/05/2018

1 Media contribution

Press/Media: Press / Media

Pædagoger jagter viden som aldrig før

Jo Krøjer

24/05/2018

1 Media contribution

Press/Media: Press / Media