Description

Projektet ønsker at udvikle forskningsmæssig viden om, hvad det vil sige for børn ’at have det godt’, og på, hvordan børn kan ’få det godt’, når de er i daginstitution. Udgangspunktet vil være at betragte børn som ”beings”, og ikke kun som ”becomings”. Projektet vil udvikle teoretisk og empirisk viden om ’det gode nok børneliv’ og rette et særligt fokus på børns følelser, udtryk og ytringer, når de er i daginstitution, børns optagethed og rettethed i hverdagen, deres kropslige gøren og ikke mindst deres samspil med hinanden såvel som med det pædagogiske personale. Projektet har fire delprojekter med hvert deres hovedfokus:

a) Børns optagethed af ting (Niklas Chimirri)
b) Børns gøren/børnekroppens tegn og fortælling (Kim Rasmussen)
c) Følelsesmæssige relationer mellem børn og voksne i vuggestuen (Thomas Gitz-Johansen)
d) Børns befindende i overgangssituationer i et børneperspektiv (Pernille Juhl)
StatusFinished
Effective start/end date28/08/201501/02/2018