Personal profile

Research

2015-                Lektor ved Institut for Mennesker og Teknologi, RUC

2011-15            Adjunkt ved Institut for Psykologi og Uddannelsesforskning, RUC

Projekter:

Studieliv og Psykosociale Problemer. Unges identitetsprocesser og fællesskaber i videregående uddannelser.

(2018-2021)

”Unges Læreprocesser i og omkring Erhvervsuddannelser i sjællandske udkantsområder” (2011-2014)

2005-2011     Post doc ved Institut for Psykologi og Uddannelsesforskning, RUC.

”Forandringens Omveje og Genveje” (2008-2011) - et tværfagligt og tværinstitutionelt projekt om forebyggende og behandlende indsatser i forhold til unge med sociale problemer.

”Livshistoriens Veje (LiVe)” (2008-2011) - et projekt om unges erfaringer med stofmisbrug, selvskade/selvmordsadfærd eller seksuelle overgreb i et livshistorisk perspektiv.

”Ungegrupper” (2008-2011) - fokusgrupper om unges perspektiver på støtte- og behandlingsindsatser.

Projekt ”BotilbUD” (2008-2010) – et kollaborativt projekt om det psykosociale rehabiliteringsarbejde i socialpsykiatriske botilbud.

”REBUS-projektet” (2005-2008) – et tværfagligt projekt om sårbare/sindslidende unges udflytninger fra botilbud.

2004              Phd-grad fra Forskerskolen i Livslang Læring, Roskilde Universitet efter forsvar af afhandlingen ”Positioneringsmuligheder og social integration i et særligt støtteboligtilbud”

2001-2004     Phd ved Institut for Psykologi og Uddannelsesforskning, RUC.

2000              Cand. Scient. Anth. fra Institut for Antropologi, Københavns Universitet.

Speciale om unges forhandlinger og konstruktioner af hjem med baggrund i feltarbejde foretaget i København med titlen”Om at lukke døren i fællesskab. En undersøgelse af personlige og kulturelle dilemmaer i forhandlingen af hjem”

 

Research

Koordinator (2013-...) i Nordisk Forskernetværk: Unge, tilhør og udenforskab

Research

Nordic Welfare Research, member of editorial board

Nordic Journal of Wellbeing and Sustainable Welfare Development, member of editorial board

Teaching

Head of programme, Master of Social Intervention, Roskilde University

Expertise related to UN Sustainable Development Goals

In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):

  • SDG 4 - Quality Education
  • SDG 10 - Reduced Inequalities
  • SDG 16 - Peace, Justice and Strong Institutions

Keywords

  • Education, Learning, Training
  • Learning and physical environment
  • Everyday life and childcare institutions
  • Identity and everyday life
  • Interdisciplinary research and teaching
  • Qualitative methodes
  • Learning
  • Learning & self-management in welfare institutions
  • Learning environments and life story learning
  • Learning theory
  • Life story and biography
  • Lifelong learning
  • Practice learning
  • Youth and education
  • Childhood, Adolescence, Family
  • Working life and family life
  • Child culture and childcare institutions
  • Childrens everyday life
  • Foster care
  • Everyday life and childcare institutions
  • Youth
  • Welfare state, Welfare society
  • Communities
  • Care
  • Diversity
  • Marginalization
  • Modern pathologies
  • Social heredity
  • Social work and institutions
  • Welfare institutions and social work
  • Cultural encounters, Multi-culturalism
  • Cultural analysis
  • Cultural understanding
  • Cultural studies
  • Modernity
  • Psychology
  • Identity
  • Social psychology

Publication network

Recent external collaboration on country/territory level. Dive into details by clicking on the dots or