Photo of Maja Røn-Larsen
  • Universitetsvej 1, 03.1-NE

    DK-4000 Roskilde

    Denmark

20002019
If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Research Output 2004 2019

Filter
Book chapter
2018

Paradoxes of Inclusion: Administrative Procedures and Children’s Everyday Lives

Røn Larsen, M., 2018, Children, Childhood, and Everyday Life: Children’s perspectives. Hedegaard, M., Aronsson, K., Højholt, C. & Ulvik, O. S. (eds.). 2 ed. Charlotte: Information Age Publishing, p. 129-148 20 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Retlige og institutionelle betingelser for det tværfaglige samarbejde i skolen

Røn Larsen, M. & Jørgensen, S., 2018, Konflikter om børns skoleliv. Højholt, C. & Kousholt, D. (eds.). 1 ed. København: Dansk Psykologisk Forlag, p. 254 - 285

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

2017

Collaboration Between Childcare and Parents: Dilemmas and Contradictory Institutional Conditions in the Institutional Arrangement of Child Care.

Røn Larsen, M., 2017, Nordic Social Pedagogical Approach to Early Years. Ringsmose, C. & Kragh-Müller, G. (eds.). Springer, p. 219 - 236

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

2016

Drengen, der ønskede sig en diagnose

Røn Larsen, M., 2016, Inklusion, udsathed og tværprofessionelt samarbejde. Hamre, B. & Larsen, V. (eds.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, p. 125 - 140 16 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Sociale interventioner og konflikter i skolelivet

Højholt, C. & Røn Larsen, M., 2016, Social Intervention: Meningsfuld indgriben i menneskers liv. Krøjer, J. & Dupret, K. (eds.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, (Menneskelig udvikling, deltagelse og social forandring; No. 1).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Using Early Years Practitioners’ knowledge from ‘being alongside’ to support the development of children with special educational needs

Røn Larsen, M., Georgeson, J. & Paylor, J., 2016, Diventare un professionista esperto nei Servizi Educativo. Sorzio, P. (ed.). University of Trieste, Portogruaro conference: Pensa MultiMedia Editore s.r.l., p. 57 - 68

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

2014

Læring som et aspekt ved børns engagementer i hverdagslivet

Højholt, C. & Røn Larsen, M., 2014, Læring i daginstitutioner : et erobringsforsøg. Aabro, C. (ed.). Frederikshavn: Dafolo, p. 64-83

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

2012

A Paradox of Inclusion: Administrative Procedures and Children’s Perspectives on Difficulties in School

Røn Larsen, M., 2012, Children, Childhood and Everyday Life: Children’s Perspectives. Hedegaard, M., Højholt, C., Ulvik, O. S. & Aronsson, K. (eds.). Charlotte N.C.: Information Age Publishing, p. 143-160

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

2011

Børneperspektiver fra grænselandet mellem folkeskole og specialklasse

Røn Larsen, M., 2011, Børn i vanskeligheder: samarbejde på tværs. Højholt, C. (ed.). København: Dansk Psykologisk Forlag, p. 61 26 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Forældresamarbejde: Dilemmaer og betingelser

Røn Larsen, M., 2011, Pædagogens bog om individ, institution og samfund. Jensen, A. K. & Meyer, V. T. (eds.). København: Akademisk Forlag, p. 87 - 106 20 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Visitationsprocesser - som betingelse for at arbejde med børn i vanskeligheder

Røn Larsen, M., 2011, Børn i vanskeligheder: samarbejde på tværs. Højholt, C. (ed.). Dansk Psykologisk Forlag, p. 177-206 29 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

2006

Pædagoger ved mere end man kan måle og bevise

Røn Larsen, M., 2006, Viden og vilje i pædagogers arbejde. Christensen, A. W., Krab, J. & Sander, E. (eds.). København: BUPL, p. 68 - 77 10 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

2005

Perspektiver for institutionelle betingelsers betydning for forældresamarbejde

Røn Larsen, M., 2005, Forældresamarbejde: Forskning i fællesskab. Højholt, C. (ed.). København: Dansk Psykologisk Forlag, p. 191 - 218 28 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch