Photo of Maja Røn-Larsen
  • Universitetsvej 1, 03.1-NE

    DK-4000 Roskilde

    Denmark

20002019
If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Research Output 2004 2019

2019

Børnefællesskaber - om de andre børns betydning: At arbejde med rummelighed og forældresamarbejde

Højholt, C., Røn Larsen, M. & Stanek, A. H., 2019, 3 ed. København: Frydenlund Academic. 130 p.

Research output: Book/ReportBookResearchpeer-review

Konflikter om børns skoleliv: et forskningsprojekt på tværs

Røn Larsen, M. & Højholt, C., 2019, In : Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 56, 2, p. 3-13

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Situated Inequality and politics of everyday life

Røn Larsen, M. & Højholt, C., 2019.

Research output: Contribution to conferenceConference abstract for conferenceResearchpeer-review

Situated Inequality and Politics of Everyday Life

Højholt, C. & Røn Larsen, M., 20 Aug 2019.

Research output: Contribution to conferencePaperResearchpeer-review

2018

Paradoxes of Inclusion: Administrative Procedures and Children’s Everyday Lives

Røn Larsen, M., 2018, Children, Childhood, and Everyday Life: Children’s perspectives. Hedegaard, M., Aronsson, K., Højholt, C. & Ulvik, O. S. (eds.). 2 ed. Charlotte: Information Age Publishing, p. 129-148 20 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Retlige og institutionelle betingelser for det tværfaglige samarbejde i skolen

Røn Larsen, M. & Jørgensen, S., 2018, Konflikter om børns skoleliv. Højholt, C. & Kousholt, D. (eds.). 1 ed. København: Dansk Psykologisk Forlag, p. 254 - 285

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Små børns hverdagsliv: Situeret pædagogisk faglighed i vuggestue og dagpleje

Stanek, A. H., Røn Larsen, M. & Mikladal, S. S., 2018, Frederiksberg: Frydenlund Academic. 151 p.

Research output: Book/ReportBookResearchpeer-review

2017

Collaboration Between Childcare and Parents: Dilemmas and Contradictory Institutional Conditions in the Institutional Arrangement of Child Care.

Røn Larsen, M., 2017, Nordic Social Pedagogical Approach to Early Years. Ringsmose, C. & Kragh-Müller, G. (eds.). Springer, p. 219 - 236

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Interdisciplinary collaboration and conflict about inclusion and children in difficulties: conditions, procedures and politics of everyday life in school

Røn Larsen, M., 2017.

Research output: Contribution to conferenceConference abstract for conferenceResearchpeer-review

Procedures of interdisciplinary cooperation and conflict in school

Røn Larsen, M., 2017. 1 p.

Research output: Contribution to conferenceConference abstract for conferenceResearchpeer-review

2016

Børneliv i 0-3-års institutioner

Røn Larsen, M. & Stanek, A. H., 2016, In : Tidsskriftet 0-14 - et pædagogisk tidsskrift. 26, 1, p. 20-21

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Demokratiske bestræbelser i den danske småbørnspædagogik

Røn Larsen, M. & Stanek, A. H., Sep 2016, In : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2016, 3

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Drengen, der ønskede sig en diagnose

Røn Larsen, M., 2016, Inklusion, udsathed og tværprofessionelt samarbejde. Hamre, B. & Larsen, V. (eds.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, p. 125 - 140 16 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Sociale interventioner og konflikter i skolelivet

Højholt, C. & Røn Larsen, M., 2016, Social Intervention: Meningsfuld indgriben i menneskers liv. Krøjer, J. & Dupret, K. (eds.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, (Menneskelig udvikling, deltagelse og social forandring; No. 1).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Using Early Years Practitioners’ knowledge from ‘being alongside’ to support the development of children with special educational needs

Røn Larsen, M., Georgeson, J. & Paylor, J., 2016, Diventare un professionista esperto nei Servizi Educativo. Sorzio, P. (ed.). University of Trieste, Portogruaro conference: Pensa MultiMedia Editore s.r.l., p. 57 - 68

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Vuggestuepædagogik under udforskning

Røn Larsen, M. & Stanek, A. H., 2016, In : 0-14 : pædagogisk tidsskrift for daginstitutioner og klubber. 2016, 1, p. 44-46 3 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

2015

Praksisperspektiver på vuggestuepædagogik: Vuggestuepædagogik under udforskning - del 1

Røn Larsen, M. & Stanek, A. H., 2015, København: BUPL. 27 p.

Research output: Book/ReportReportResearchpeer-review

Open Access
File

Psychological perspectives on children's conduct of everyday life

Højholt, C. & Røn Larsen, M., 4 Nov 2015, In : Nordic Psychology (Online). 67, 3, p. 169-176

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Testningens mange betydninger i skoler og daginstitutioner

Røn Larsen, M. & Kousholt, K., 3 Jun 2015, In : Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 52, 3, p. 3-7 4 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Young children and their conduct of everyday life

Røn Larsen, M. & Stanek, A. H., 2015, In : Nordic Psychology (Online). 67, 3, p. 195-209

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Open Access
File
2014

Børnefællesskaber -om de andre børns betydning: At arbejde med rummelighed og forældresamarbejde

Røn Larsen, M., Højholt, C. & Stanek, A. H., 2014, 2 ed. Frederiksberg: Frydenlund Academic. 130 p.

Research output: Book/ReportBookResearchpeer-review

Examining Perspectives of 0-3 Year Olds

Røn Larsen, M. & Stanek, A. H., 2014.

Research output: Contribution to conferenceConference abstract for conferenceResearchpeer-review

Forældresamarbejde og inklusion: Afdækning af et vidensfelt i bevægelse

Røn Larsen, M. (ed.), Røn Larsen, M., Akselvoll, M. Ø., Jartoft, V., Knudsen, H., Kousholt, D. & Kløvborg Raith, J., 2014, Undervisningsministeriet. 76 p.

Research output: Book/ReportReportResearchpeer-review

Open Access
File

Institutionalized Blindness to Young Children's Perspectives from Everyday Lives?

Røn Larsen, M. & Stanek, A. H., 2014.

Research output: Contribution to conferenceConference abstract for conferenceResearchpeer-review

Læring som et aspekt ved børns engagementer i hverdagslivet

Højholt, C. & Røn Larsen, M., 2014, Læring i daginstitutioner : et erobringsforsøg. Aabro, C. (ed.). Frederikshavn: Dafolo, p. 64-83

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Perspektiver i pædagogisk praksis

Røn Larsen, M., 2014

Research output: Other contributionNet publication - Internet publicationResearch

Samarbejde og strid om børn i vanskeligheder: Organisering af specialindsatser i skolen

Røn Larsen, M., 2014, In : Nordiske Udkast. 41, 2

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

2013

Børns betydning for hinanden i 0-3-års institutioner er enorm

Røn Larsen, M. & Stanek, A. H., Dec 2013, In : 0-14 : pædagogisk tidsskrift for daginstitutioner og klubber. 23, 4, p. 40-43

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Diagnoser og pædagogisk arbejde

Røn Larsen, M., 8 Jun 2013

Research output: Other contributionNet publication - Internet publicationResearch

File

Small Children’s Development of a Conduct of Everyday Life

Røn Larsen, M. & Stanek, A. H., 2013.

Research output: Contribution to conferenceConference abstract for conferenceResearchpeer-review

Theorizing Small Children’s Conduct of Everyday Life.

Røn Larsen, M. & Stanek, A. H., 2013. 8 p.

Research output: Contribution to conferenceConference abstract for conferenceResearchpeer-review

2012

A Paradox of Inclusion: Administrative Procedures and Children’s Perspectives on Difficulties in School

Røn Larsen, M., 2012, Children, Childhood and Everyday Life: Children’s Perspectives. Hedegaard, M., Højholt, C., Ulvik, O. S. & Aronsson, K. (eds.). Charlotte N.C.: Information Age Publishing, p. 143-160

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Diagnosis and Pedagogical work: Gaps and Relations between Individual Categorizations and Social Situations in Children’s Everyday Lives.

Røn Larsen, M., 2012. 14 p.

Research output: Contribution to conferenceConference abstract for conferenceResearchpeer-review

File

Hverdagslivets anekdotiske betydning: Når børnelivet falder ud af helhedstænkningen

Røn Larsen, M., 2012, In : Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 49, 6, p. 400-412

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Konflikt og konsensus i tværfagligt samarbejde omkring børn i vanskeligheder

Røn Larsen, M., 2012, In : Nordiske Udkast. 40, 1, p. 52-72

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

2011

Børneperspektiver fra grænselandet mellem folkeskole og specialklasse

Røn Larsen, M., 2011, Børn i vanskeligheder: samarbejde på tværs. Højholt, C. (ed.). København: Dansk Psykologisk Forlag, p. 61 26 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Forældresamarbejde: Dilemmaer og betingelser

Røn Larsen, M., 2011, Pædagogens bog om individ, institution og samfund. Jensen, A. K. & Meyer, V. T. (eds.). København: Akademisk Forlag, p. 87 - 106 20 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Professional work in Relation to Children’s Communities

Røn Larsen, M., 2011. 13 p.

Research output: Contribution to conferenceConference abstract for conferenceResearchpeer-review

Open Access
File

Visitationsprocesser - som betingelse for at arbejde med børn i vanskeligheder

Røn Larsen, M., 2011, Børn i vanskeligheder: samarbejde på tværs. Højholt, C. (ed.). Dansk Psykologisk Forlag, p. 177-206 29 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

2010

Institutional Arrangements and Interdisciplinary Work around Children's Difficulties in School

Røn Larsen, M., 2010. 1 p.

Research output: Contribution to conferenceConference abstract for conferenceResearch

2009

Contextualising Understandings of Children's "Special Needs"

Røn Larsen, M., 2009.

Research output: Contribution to conferencePosterResearch

2007

Børnefællesskaber - om de andre børns betydning: at arbejde med rummelighed og forældresamarbjede

Højholt, C., Røn Larsen, M. & Stanek, A. H., 2007, København: Forlaget Børn og Unge. 130 p.

Research output: Book/ReportBookCommunication