• Universitetsvej 1, 09.1

    DK-4000 Roskilde

    Denmark

20132020
If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Personal profile

External positions

Videnskabelig assistent, Institut for uddannelse og pædagogik, DPU

1 Oct 201131 Dec 2013

Keywords

  • Education, Learning, Training
  • Health Promotion
  • School
  • Didactics
  • Waldorf Education
  • Phenomenology
  • Psychology
  • Attention
  • Mental Health
  • Well-being
  • Mindfulness
  • Body

Research Output 2013 2019

  • 4 Journal article
  • 1 Ph.D. thesis

Kontemplative aktiviteter i skolen i et resonanspædagogisk perspektiv

Kolmos, M., 2019, In : Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk. 5, p. 202-214

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Open Access
File

Opmærksomhedsfremmende aktiviteter i skolen som civiliserende sceneskift

Translated title of the contribution: Attention-promoting activities as a civilizing stage shift in school settingsKolmos, M., 2019, In : Nordic Studies in Education. 39, 1, p. 24-39

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

På vejen mod trivsels- og opmærksomhedsfremmende didaktikker i skolen: Om læreres arbejde med integrerede kontemplative aktiviteter i undervisningen

Kolmos, M., 2019, Roskilde: Roskilde Universitet. 159 p. (Afhandlinger fra Ph.d.-skolen for Mennesker og Teknologi).

Research output: Book/ReportPh.D. thesisResearch

Open Access
File

Kontemplative aktiviteter i skolen i et livsverdensperspektiv: Observationer mellem åbenhed og refleksion

Kolmos, M., 2016, In : Psyke & Logos. 37, 1, p. 82-100

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Open Access

Kontemplativ opmærksomhedskultur i skolen

Nielsen, A. M. & Kolmos, M., 2013, In : Psyke & Logos. 34, 1, p. 152-179

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Open Access
File

Projects 2020 2020